Hayırlı Evlat’ı Yakından Tanıyalım

Çevrimiçi Söyleşi

21 Nisan 2021 / 19:00

13 sanatçı ve kolektifin işlerini bir araya getiren ve kitsch kavramının günümüz görsel kültürüyle kurduğu yakın ilişkiye ve beğeninin şekillenmesindeki kritik rolüne odaklanan Zevk Meselesi sergisi kapsamında, sergide Bırak Kendini (2019) başlıklı videosuyla yer alan sanatçı Hayırlı Evlat, serginin küratörü Ulya Soley moderatörlüğünde çevrimiçi bir söyleşi gerçekleştiriyor.

Hayırlı Evlat’ın Bırak Kendini çalışması anket sonuçlarına göre yıllardır Türkiye’nin en mutlu şehri seçilen Sinop’tan yola çıkarak yazılan bir pop şarkısı ve video klip. Hayırlı Evlat’ın Sinoplulara yönelttiği soruların yanıtlarına bakılırsa turizm şirketlerinin işine yarayan bu istatistik, gerçek durumu yansıtmıyor. Türkiye’nin siyasi ortamında mutlu olmayı “yumuşak bir direniş” olarak tarif eden Hayırlı Evlat, kumsaldan ormana, oradan sahilde bir okey masasına ve son olarak rakı sofrasına uzanan bu videoda ortaya koydukları sahte oyunculuklarla turizm reklamlarında yaratılan mutluluk tablolarına gönderme yapıyor. Söyleşi, Hayırlı Evlat’ın üretim pratiğine ve kitsch kavramıyla ve popüler kültürle ilişkilenme biçimlerine odaklanıyor.

Etkinlik “Senkron: Eş Zamanlı Video Sergileri” kapsamında gerçekleşmektedir.

Zoom uygulaması üzerinden gerçekleştirilecek etkinliğin dili Türkçedir. Katılım için rezervasyon gereklidir.

Rezervasyon Formu

Süreli Sergi

Zevk Meselesi

Zevk Meselesi, ortaya çıktığı 19. yüzyıldan bu yana anlamı değişikliğe uğrayan kitsch kavramının günümüz görsel kültürüyle kurduğu yakın ilişkiye ve beğeninin şekillenmesindeki kritik rolüne odaklanan bir grup sergisiydi.

Zevk Meselesi

Giacometti: Erken Dönem Yapıtları

Giacometti: Erken Dönem Yapıtları

Gençlik dönemi yapıtlarına ayrılan ilk bölümde, az bilinen bir dizi resim üstünden, babası, İsviçreli Art-İzlenimci ressam Giovanni Giacometti’nin etkisi ve genç sanatçının gelişimindeki rolü ortaya koyuyor.

Kopyalıyorum Öyleyse Varım

Kopyalıyorum Öyleyse Varım

Yeni toplumsal ve ekonomik sistemler için alternatif modeller öneren SUPERFLEX’in işleri, enerji sistemleri, içecekler, heykeller, kopyalar, hipnoz seansları, altyapılar, resimler, fidanlıklar, sözleşmeler ya da tasarlanmış kamusal alanlar olarak karşınıza çıkabilir.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.