Modern Heykelde Kütle-Boşluk İlişkisi ve Alberto Giacometti
Uşun Tükel

Sergi Turu

19 Mart 2015 / 19:00

Modern heykelin en önemli sorunsallarından biri olan kütlenin biçimlenişinde boşluğun rolü, Aleksandr Rodçenko'dan Henry Moore ve Barbara Hepworth'e değin sanatçıların hesaplaştıkları bir olgudur. Bu bağlamda Giacometti deneyi, bu ilişkinin bir tür tersten okunmasıdır.

Uşun Tükel, 1960’ta İstanbul’da doğdu. 1982’de İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, Estetik ve Sanat Tarihi kürsüsünden “Modern Heykel Sanatında Brancusi’nin Yeri” başlıklı lisans teziyle mezun oldu. 1984 yılında İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nden yüksek lisans derecesi aldı. 1990 yılında aynı bölümdeki doktora çalışmasını “Beyân-ı Menâzil’in Resim Dili” teziyle tamamladı. 2006'dan bu yana İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü'nde profesör olarak görev yapıyor.. AICA üyesi olan ve 2011'de TÜYAP Artist Sanat Fuarı tarafından "Eleştirmen Onur Ödülü" verilen Tükel, araştırma ve yayınlarını çağdaş sanat, ikonografi ve görsel göstergebilim alanlarında sürdürüyor.

Rehberli Tur Ücreti: 30 TL 
(Pera Müzesi Dostları için ücretsiz) 

Tura katılmak için 
peradostu@peramuzesi.org.tr e-posta adresinden veya 0212 334 99 00 numaralı telefondan rezervasyon yaptırmanızı rica ederiz.

Süreli Sergi

Alberto Giacometti

Paris’teki Giacometti Vakfı’nın katkılarıyla hazırlanan sergi, gençlik dönemi çalışmalarından son yapıtlarına, tamamlanmamış bir eserine dek büyük ölçüde, sanatçının yaşamı boyunca çalıştığı Montparnasse’taki atölyesinde geçen verimli sanat yaşamını gözler önüne serdi.

Alberto Giacometti

Giorgio de Chirico

Giorgio de Chirico

De Chirico, Mart 1910’da, annesi ve erkek kardeşiyle birlikte Floransa’ya taşındı. De Chirico, ilk metafizik resmini yaptı: Santa Croce Meydanı’ndan esinlediği Bir Güz Öğleden Sonrasının Muamması’nı. 

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni Bana Bak!

Janine Antoni, 1990’larda, kimlik inşası meselesine odaklanmaya başladı. Yala ve Sabunla isimli yapıtını, klasik heykel geleneğine uygun olarak, doğrudan kendi bedeninden aldığı kalıptan yola çıkarak yaptı. Bu büstleri sıra dışı kılan ise, sabun ve çikolata gibi tüketim maddelerinden yapılmış olmaları.

Tanışmadık Ama O Bizi Biliyor: “Büyük Veri”

Tanışmadık Ama O Bizi Biliyor: “Büyük Veri”

Pera Müzesi Blog, N’olmuş? işbirliğiyle hazırlanan yazı dizisi devam ediyor. Kendilerini; “Bilindik N’olmuş? sorusunu her gün yeniden soruyor, karşımıza çıkan sayısız beklenmedik cevabı sizlerle paylaşıyoruz.