38. İstanbul Film Festivali
Belgesel Kuşağı

5 - 16 Nisan 2019

Pera Film, 38. İstanbul Film Festivali kapsamında Belgesel Kuşağı, Ulusal Kısa Film Yarışması, Cinemania, Ulusal Belgesel Yarışması bölümlerinin yanı sıra çeşitli film gösterimlerine ev sahipliği yapıyor.

Belgesel Kuşağı bölümünde yer alan, hafıza, çalışma, aile, moda, ekonomi, müzik, sinema ve yemek gibi farklı konuları işleyen bu filmler, toplumsal değişimleri ele alıp gerçeği belgelerken alışılmadık ve çarpıcı tarzlar izliyor.

38. İstanbul Film Festivali kapsamındaki gösterimlerin biletleri 23 Mart Cumartesi günü saat 10.30’dan itibaren festivalin satış kanalları üzerinden gerçekleşecektir. Detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

5 Nisan

11.00 İsviçreli Chris

13.30 Hayal-Et

16.00 Banksy’yi Çalan Adam

21.30 Monrovia, Indiana

6 Nisan

11.00 Çağımız

7 Nisan

11.00 Cirkus Rwanda

13.30 İsviçreli Chris

16.00 Monrovia, Indiana

19.00 Gorbaçov’la Görüşme

9 Nisan

11.00 Gorbaçov’la Görüşme

13.30 Çalışma (1968 – 2018)

16.00 Cirkus Rwanda

19.00 Putin’in Tanıkları

11 Nisan

11.00 Diğerlerinin Sessizliği

19.00 Yenilgilerimiz

12 Nisan

16.00 Putin’in Tanıkları

19.00 Diğerlerinin Sessizliği

13 Nisan

13.30 Hayal-Et

16 Nisan

11.00 Aile Peşinde

İsviçreli Chris

İsviçreli Chris

Hayal-Et

Hayal-Et

Banksy’yi Çalan Adam

Banksy’yi Çalan Adam

Monrovia, Indiana

Monrovia, Indiana

Çağımız

Çağımız

Cirkus Rwanda

Cirkus Rwanda

Gorbaçov’la Görüşme

Gorbaçov’la Görüşme

Çalışma (1968 – 2018)

Çalışma (1968 – 2018)

Putin’in Tanıkları

Putin’in Tanıkları

Diğerlerinin Sessizliği

Diğerlerinin Sessizliği

Yenilgilerimiz

Yenilgilerimiz

Aile Peşinde

Aile Peşinde

38. İstanbul Film Festivali
Belgesel Kuşağı

Belgesel Kuşağı bölümünde yer alan, hafıza, çalışma, aile, moda, ekonomi, müzik, sinema ve yemek gibi farklı konuları işleyen bu filmler, toplumsal değişimleri ele alıp gerçeği belgelerken alışılmadık ve çarpıcı tarzlar izliyor..

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

Bilgisayarları beni kızdıran, güldüren dostlarım gibi görüyorum. Bu yüzden Behar’ın koca bir salonda dans ederek temizlik yapan robotlarını görünce, hem ıssız bir odada yalnız kaldıklarını görüp üzüldüm, hem de neşeyle dans etmelerinden keyiflerinin yerine olduğunu hissedip sevindim.

Etel Adnan

Etel Adnan

1925 yılında Beyrut’ta dünyaya gelen Etel Adnan’ı anlatmaya tüm söyleşilerinde kendinden bahsederken kullandığı ilk cümleleri alıntılayarak başlamalı: “Annem İzmirli bir Rum. Babam Şamlı bir Osmanlı kurmay subayı.”

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Yves Klein’ın mavi pigmentlerini akla getiren bir rengin perdeyi boylu boyunca kapladığını düşünün. Neredeyse 80 dakika boyunca mavinin tonlarında en ufak bir oynama olmasa bile, zihnimiz durduğu yerde durmuyor. Sabit bir maviliğe ne kadar uzun süre bakabiliriz? Mavi tonlar titreyerek, kendi gölgelerini yaratarak bize oyunlar oynamaz mı? Maviden gözlerimiz kamaşmaz mı?