Hayal-Et

  • 5 Nisan 2019 / 13.30
  • 13 Nisan 2019 / 13.30

Yönetmenler: Marouan Omara, Johanna Domke
Almanya, Mısır, 2018, 86’, renkli
Arapça, İngilizce; Türkçe, İngilizce altyazılı

Bir yandan özgürlük bir yandan kolay kazanılan kazanç vaat eden Şarm El Şeyh, turizmin bir süredir terör tehdidi yüzünden dibe vurmasına rağmen, Mısırlı gençlerin uğrak yerlerinden biri olmaya devam ediyor. Hayal-et, bu hayaller kentindeki lüks bir otelde çalışan gençleri izliyor. Batı’nın ve oryantalizmin neredeyse tüm klişelerini bir araya getiren bu tatil kompleksinde çalışmak, bu gençleri bir hayali yaşadıkları yanılsamasına hapsediyor. Kurmaca ile belgesel arasında bir yerde duran sinemasal melez yapıtlarıyla yönetmenler Marouan Omara ve Johanna Domke, zekice kurguladıkları Hayal-et’de bu gençleri siyasal bir hassasiyet ve gözlere ziyafet bir büyülü gerçeklikle gözlemliyorlar.

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

İsviçreli Chris

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Hayal-Et

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Banksy’yi Çalan Adam

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Monrovia, Indiana

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Çağımız

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Cirkus Rwanda

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Gorbaçov’la Görüşme

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Çalışma (1968 – 2018)

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Putin’in Tanıkları

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Diğerlerinin Sessizliği

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Yenilgilerimiz

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Aile Peşinde

Ve işte… Türk kahvesi!

Ve işte… Türk kahvesi!

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor. Sanatçının, Osmanlı’nın İngiltere’ye gönderdiği ilk elçi Yusuf Agah Efendi yorumlarını, her ay Pera Müzesi Blog’undan takip edebilirsiniz.

Padişahın Emriyle

Padişahın Emriyle

Resimde Żmurko bir harem odasının egzotik imgesini, parlayan kumaşlar, saçılmış mücevherlerle birlikte sunuyor, burayı “padişahın emriyle” öldürülmüş bir odalığın heykeli andıran güzel bedeni için bir dekor olarak kullanıyor. 

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”: <br>Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”:
Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Yeni yıl, sadece takvimdeki bir değişiklikten ibaret değil. Geçmişin ağırlığının hissedildiği bazen de geleceğin belirsizliğiyle yüzleşildiği bir dönüm noktası olabilir. Pera Film bu yılbaşında, beyazperdenin umut, pişmanlık, nostalji ve yeni başlangıçlar etrafında şekillenen hikâyelerine odaklanıyor.