Cirkus Rwanda

  • 7 Nisan 2019 / 11.00
  • 9 Nisan 2019 / 16.00

Yönetmen: Michal Varga
Çek Cumhuriyeti, Slovakya, 2018, 79’, renkli
Çekçe, İngilizce, Kinyarwanda; Türkçe, İngilizce altyazılı

Prag’ın ve dünyanın tanınmış truplarından Cirk La Putyka’nın yüzü ve öncüsü, mükemmeliyetçi işkolik Ros’ta Novak, Ruandalı bir grup akrobatla ortak bir proje yapmaya karar verdiğinde Ruanda soykırımından kurtulan Elisée Niyonsenga ile temasa geçti ve hayatında ilk defa Ruanda’ya gitti. Yetim çocuklardan oluşan trupuyla Elisée ve Ros’ta, Prag’da ve Ruanda’da provalara başladılar. Önyargıların, kültürlerin, acılı geçmişlerin ve farklı disiplinlerin karşı karşıya geldiği bu deneyim, 2017’de Letni Letna Festivali’nde sahnelenen, modern bir sirk gösterisiyle sonlandı. Çek yönetmen Michal Varga’nın baştan sona izlediği bu ilginç, dokunaklı, hareketli ve renkli süreç, belki de Avrupa ile Afrika arasında sanat aracılığıyla yepyeni köprülerin kurulmasına önayak olacak.

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

İsviçreli Chris

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Hayal-Et

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Banksy’yi Çalan Adam

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Monrovia, Indiana

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Çağımız

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Cirkus Rwanda

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Gorbaçov’la Görüşme

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Çalışma (1968 – 2018)

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Putin’in Tanıkları

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Diğerlerinin Sessizliği

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Yenilgilerimiz

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Aile Peşinde

Cirkus Rwanda

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

19. yüzyıla kadar siyasi otoritenin merkezi Topkapı Sarayı, klasik Osmanlı ve Bizans mimarisinin görkemli örnekleriyle tüm imparatorluğun kalbi gibidir Tarihi Yarımada. Osmanlı İmparatorluğunu yakından tanımak isteyen her batılı, resimler yoluyla da olsa Tarihi Yarımada’yı görmelidir önce. 

Viyana'dan Dönüş

Viyana'dan Dönüş

Józef Brandt, 17. yüzyıl Polonya’sına büyük ilgi duymuştur. En sevdiği temalar arasında savaş sahnelerinin yanı sıra muharebenin öncesi ve sonrasını ele alan gündelik yaşam sahneleri bulunmaktadır.