Arjantin
Latin Amerika'dan Öyküler

18 - 28 Aralık 2013

Pera Film, Latin Amerika yolculuğuna, Arjantin’den seçilmiş son dönem filmleriyle devam ediyor. Arjantin İstanbul Başkonsolosluğu işbirliğiyle sunulan dört film, yerleşik film kültüründen örnekler sunuyor.

Latin Amerika’nın en büyüleyici sinemalarından olan Arjantin sineması, uzun ve üretken bir geçmişe sahip, toplumsal farkındalığı, siyasal bakışı, insanı içine alan bir yapısı ve sürekli evrilen bir doğası var. Son dönemde, yaşanan durgunluk sinema açısından yeni ve önemli bir motivasyon kaynağı oldu; Arjantin sineması için 1990’larda, Lisandro Alonso, Lucrecia Martel, Martin Rejtman ve Pablo Trapero gibi yönetmenlerle başlayan sanat filmlerinin izinden gidildi. Bugün, on yıldan fazla bir süre sonra, en yeni Arjantinli yönetmen kuşağı ortaya çıkmaya başlıyor.

İşbirliğiyle
logo

18 Aralık

19.00 Dünyanın Sonundaki Su

21 Aralık

14.00 Akasyalar

16.00 Son Elvis

22 Aralık

14.00 Samuray

25 Aralık

19.00 Akasyalar

27 Aralık

19.00 Son Elvis

28 Aralık

14.00 Dünyanın Sonundaki Su

16.00 Samuray

Son Elvis

Son Elvis

Dünyanın Sonundaki Su

Dünyanın Sonundaki Su

Akasyalar

Akasyalar

Samuray

Samuray

Arjantin
Latin Amerika'dan Öyküler

Pera Film, Latin Amerika yolculuğuna, Arjantin’den seçilmiş son dönem filmleriyle devam ediyor. Arjantin İstanbul Başkonsolosluğu işbirliğiyle sunulan dört film, yerleşik film kültüründen örnekler sunuyor.

İstanbul-Paris-İstanbul: Mario Prassinos

İstanbul-Paris-İstanbul: Mario Prassinos

Mario Prassinos, İstanbul’da doğdu. Detaya girmek gerekirse, 1916 yılında Rum kökenli sanatçı bir ailenin çocuğu olarak Pera’da dünyaya geldi. Doğduğu ev halen burada ve ayakta...

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman’ın bu videoları doğrudan doğruya izleyiciyi muhatap alıyor. Ekranda beliren oyuncuların farklı şekillerde söyledikleri cümleler cevaplanması imkânsız varoluşsal sorulara dönüştükçe dinleyici kendini sorguda hissetmeye başlar. 

Döküntü Müzesi  <br> Dayanita Singh

Döküntü Müzesi
Dayanita Singh

 Dayanita Singh, izleyicileri çok defa bir sergi ortamı dahilinde fotografik dokümanları bir araya getirmeye veya yeniden şekillendirmeye davet ederek bu ortak tarihi araştırıyor.