Beyaz Gecelerin Alacakaranlığında

16 - 28 Haziran 2017

Yaz gündönümü hızla yaklaşır, günün aydınlık dakikalarının sayısı gitgide artarken, Pera Film sizi gündüzlerin upuzun olduğu beyaz yaz gecelerine davet ediyor. Yaz mevsiminde geçen Nordik filmlerden oluşan Beyaz Gecelerin Alacakaranlığında seçkisi, adını günümüz Nordik pop müziğinin en sevilen yıldızlarından Oh Land’in şarkı sözlerinden alıyor. Bu filmlerde güneş neredeyse hiç batmıyor. Aydınlık yaz geceleri bazen dinmeyen eğlenceleri, bazen de uykusuzluk ve buhranı beraberinde getiriyor. Upuzun yaz günleri, bazen kenetlenen aile bireylerinin, bazen aşkla tanışan yeniyetmelerin, bazense kendini doğaya bırakan bireylerin yaşamlarında bembeyaz sayfalar açmasına önayak oluyor.

Gelin, güneşin ve Nordik sinemanın tadını birlikte çıkaralım!

logo iş birliğiyle

16 Haziran

19.00 Doğada Tek Başına

21.00 Uykusuz

17 Haziran

14.00 Uykusuz

16.00 Bir Yaz Masalı

18.30 Belalı Düğün

18 Haziran

15.00 Bir Yaz Masalı

17.00 Doğada Tek Başına

21 Haziran

19.00 Belalı Düğün

24 Haziran

14.00 Gençlik Başımda Duman

28 Haziran

19.00 Gençlik Başımda Duman

Gençlik Başımda Duman

Gençlik Başımda Duman

Doğada Tek Başına

Doğada Tek Başına

Belalı Düğün

Belalı Düğün

Bir Yaz Masalı

Bir Yaz Masalı

Uykusuz

Uykusuz

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Narın Rengi’nin yönetmeni Sergey Parajanov, Gürcistan’ın Tiflis şehrinde doğmuş olsa da, aslen Ermeni’ydi. Sayat-Nova ile kendini ruhen yakın hisseden Parajanov, çok sayıda kültüre ev sahipliği yapan Transkafkasya ile arasındaki bağ sebebiyle, ozanın yaşamını beyaz perdeye aktaracak ideal sanatçı olduğuna inanıyordu

Etel Adnan

Etel Adnan

1925 yılında Beyrut’ta dünyaya gelen Etel Adnan’ı anlatmaya tüm söyleşilerinde kendinden bahsederken kullandığı ilk cümleleri alıntılayarak başlamalı: “Annem İzmirli bir Rum. Babam Şamlı bir Osmanlı kurmay subayı.”

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

1857’de Beyoğlu Postacılar Caddesi’nde “El Chark Societe Photograhic” adlı bir stüdyo açan levanten kökenli Pascal Sébah, 1860 yılında fotoğraf tekniğini iyi bilen ve bu alanda Paris’te çalışmalar yapmış A. Laroche adında bir Fransızla birlikte çalışmalarını sürdürmek üzere Rus Elçiliği’nin bitişiğindeki stüdyosuna taşınır...