Buradayım!

1 - 15 Aralık 2021

Pera Film, Dünya AIDS Günü için başlattığı Buradayım! adlı film programına bu yıl da devam ediyor. 

1 – 15 Aralık tarihleri arasında gerçekleşecek programda, 1988’de kurulan ve günümüzde AIDS/HIV konularında farkındalığı arttırmayı amaçlayan çağdaş sanat organizasyonu Visual AIDS’in devam eden HIV salgınında toplum bakımı stratejilerini vurgulayan yedi kısa filmden oluşan seçkisinin yanı sıra, Emmy ödüllü yönetmen Marlon T. Riggs'in 1989 yapımı, Siyah gey hayatı üzerine çığır açan belgeseli Çözülen Diller; gerçek bir hikayeden esinlenilen, HIV ile yaşayan bir kişinin samimi itirafını aktaran animasyon Kanıyorum ve ilk gösterimini Berlin Film Festivali’nde yapan, 1980'lerin sonlarındaki Arjantin’de AIDS ve polis şiddetine karşı mücadelenin nasıl birlikte ilerlediğini anlatan çarpıcı belgesel Pleybek yer alıyor.

Bu program kapsamındaki gösterimler ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır. Yasal düzenlemeler uyarınca aksi belirtilmediği sürece tüm gösterimlerimiz 18+ uygulamasına tabidir.

1 Aralık

19.00 Sabırlı Bakım

8 Aralık

19.00 Sabırlı Bakım

10 Aralık

19.30 Kanıyorum

Pleybek

Çözülen Diller

15 Aralık

19.00 Kanıyorum

Pleybek

Çözülen Diller

Sabırlı Bakım

Sabırlı Bakım

Kanıyorum

Kanıyorum

Pleybek

Pleybek

Çözülen Diller

Çözülen Diller

Marcel Duchamp’ın Bisiklet Tekerleği

Marcel Duchamp’ın Bisiklet Tekerleği

1998 yılında Ben Jakober ve Yannick Vu, Marcel Duchamp’ın Roue de Bicyclette adlı eserinin bir yeniden-yapımını gerçekleştirdiler. Duchamp’ın ilk “ready-made” eseri olarak kabul edilen Roue de Bicyclette, bisiklet tekerleği ve mutfak taburesinin, amacı olmayan bir makineye dönüştürülmesi. 

Bizi mi gözetliyor? <br> Vajiko Chachkhiani

Bizi mi gözetliyor?
Vajiko Chachkhiani

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”