Değişen Perspektifler
Kadın Yönetmenlerden Kısalar

8 - 30 Mart 2019

Pera Film, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü kapsamında kadın yönetmenlerin kısa filmlerinden derlenen Değişen Perspektifler adlı programı sunuyor. Bu seçkide, 18 kadın yönetmenin birbirinden farklı ve hayranlık uyandıran öyküleri, Yedi Kadın, Yedi Günah, Dünyadan Kısalar ve Türkiye’den Kısalar başlıkları altında sunuluyor.

Yedi günahtan her biri için yönetmenlik yapmak üzere davet edilen, dünyanın önemli sinemacıları arasında yer alan 7 yönetmen, istediği günahı filmleştirdiğinde Yedi Kadın, Yedi Günah seçkisi ortaya çıktı. Helke Sander; Oburluk, Bette Gordon; Açgözlülük, Maxi Cohen; Öfke, Chantal Akerman; Tembellik, Valie Export; Şehvet, Laurence Gavron; Kıskançlık ve Ulrike Ottinger; Gurur başlıkları ile geleneksel kurgusal anlatım, deneysel video, müzikal, radikal belgesel de dâhil olmak üzere çeşitli türlerden oluşan hikayeler anlattılar.

Dünyadan Kısalar seçkisinde Sydney'li bir anne ile kızı arasındaki yakın bağın, annenin genç kızına bir parti düzenlemesi konusunda yardımcı olmasıyla tehlikeye girmesini konu alan Yumaklar ve Düğümler; bir erkekle aynı anda hem çekici hem de itici olan, yorucu bir ilişki içindeki bir kadının portresini çizen III; remix filmin yaratıcısı olarak gösterilen Esfir Shub'u konu alan ve sinemanın bazı başyapıtlarını derinden etkilemiş kadın kurgucuların devrim niteliğindeki çalışmalarına ışık tutan Gerçeklerden Sonra; yedikleri içtikleri ayrı gitmeyen iki yakın arkadaşın, ergenlik döneminde aralarındaki bağın değişmesine odaklanan Bloei Sok. No: 11; bir yılbaşı sabahı güneş doğarken Sofia’nın kimseye anlatmadığı bir rüya görmesinin ardından yaşadıklarını anlatan Hector Malot: Yılın Son Günü ve 12 yaşındaki Rain’in cinselliği keşfetmeye dair merakının izini süren Nasıl Başlar filmi yer alıyor.

Türkiye’den Kısalar seçkisinde ise, Almanya’da yaşayan orta yaşlı ev hanımı Nebile’nin, gündelik yaşamının rutininden kaçmak için yan komşuya açılan gizli bir tünel kazmaya başlamasıyla yaşadıklarını konu alan Nebile Hanım'ın Solucan Deliği; cenaze evinde maaş istemek ahlaki bir sınır ihlali midir yoksa bir hak talebi mi sorusunun peşinde giden Kot Farkı; Amazon Savaşçısı kadınlar hakkında yazılmış mitleri, bir kadın ve bir erkek anlatıcının birbiriyle çelişen sözleriyle aktaran Androktones; yaşlı ve alımlı Nedret, kocasının gizemli ölümünün ardından, ev ve şehir kozasından kaçıp, dönüşü olmayan bir yolculuğa başlamasına odaklanan Nedret Bugün Kaybolur ve 1990’ların Türkiye’sinde yetenekli bir buz patenci genç kızın, zorlu kariyerine devam edebilmek için mücadele ettiği durumları anlatan Titanyum yer alıyor.

Bu film gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

8 Mart

19.00 Türkiye’den Kısalar

20.30 Yedi Kadın Yedi Günah

20 Mart

19.00 Dünyadan Kısalar

24 Mart

14.00 Yedi Kadın Yedi Günah

27 Mart

19.00 Türkiye’den Kısalar

30 Mart

14.00 Dünyadan Kısalar

Yedi Kadın Yedi Günah

Yedi Kadın Yedi Günah

Türkiye’den Kısalar

Türkiye’den Kısalar

Dünyadan Kısalar

Dünyadan Kısalar

Değişen Perspektifler
Kadın Yönetmenlerden Kısalar

Bu seçkide, 18 kadın yönetmenin birbirinden farklı ve hayranlık uyandıran öyküleri, Yedi Kadın, Yedi Günah, Dünyadan Kısalar ve Türkiye’den Kısalar başlıkları altında sunuluyor.

José Sancho’nun Yaşam Öyküsü

José Sancho’nun Yaşam Öyküsü

José Sancho Benito 18 Nisan 1935’te, Kosta Rika’nın Punteneras bölgesinde dünyaya geldi. Ailesi başkent San José’ye göçtü ve Sancho 1952 yılında buradaki Kosta Rika Lisesi’ni bitirdi. Daha sonra Kosta Rika Üniversitesi İktisadi Bilimler Okulu’nda eğitim görmeye başladı ve 1958 yılında iktisat bölümünden birincilikle mezun oldu.

Zamanın Neresindesin: Sanat Terapisi Atölyesi

Zamanın Neresindesin: Sanat Terapisi Atölyesi

Sanat terapisi, sanat aracılığıyla ilişkilerin, düşüncelerin ve duyguların keşfedildiği bir terapi yöntemidir. 

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Kahve o kadar uzun zamandır bizimle ki, onsuz bir sosyal yaşamı düşünmek güç. Hatta sanki onunla hiç tanışmasaydık da “Bu hayatta bir şey eksik ama adını koyamıyorum.” gibi bir hisse kapılırdık. Şakası bir yana, sizce nasıl oldu da kahve insanlık tarihinin farklı dönemlerinde hep kendine has bir yer edinmeyi ve gündelik yaşamımızda bu denli kök salmayı başardı?