Yedi Kadın Yedi Günah

  • 8 Mart 2019 / 20.30
  • 24 Mart 2019 / 14.00

Yönetmenler: Chantal Akerman, Ulrike Ottinger, Helke Sander, Bette Gordon, Maxi Cohen, Valie Export, Laurence Gavron
Oyuncular: Rosemary Hochschild, Delphine Seyrig, Michael Dick, Evelyne Didi, Luis Guzmán, Irm Hermann, Gabi Herz
Fransa, Avusturya, Belçika, ABD, Almanya; 1987, 101', renkli
İngilizce, Fransızca, Almanca; Türkçe altyazılı

Yedi Kadın Yedi Günah, sinema tarihindeki çok tipik bir dönemi temsil eder. Yedi günahtan her biri için yönetmenlik yapmak üzere davet edilen kadın yönetmenler, dünyanın en önemli sinemacıları arasındadır: Helke Sander (Oburluk), Bette Gordon (Açgözlülük), Maxi Cohen (Öfke), Chantal Akerman (Tembellik), Valie Export (Şehvet), Laurence Gavron (Kıskançlık) ve Ulrike Ottinger (Gurur). Her yönetmene istediği günahı filmleştirme özgürlüğü tanınmıştır. Yönetmenlerin modern görüşleri, absürt fikirlerden, komik ve ölçüsüz fikirlere kadar farklılık gösterir. Zira nihai film de bu çeşitliliği yansıtır niteliktedir: Geleneksel kurgusal anlatım, deneysel video, müzikal, radikal belgesel de dâhil olmak üzere çeşitli türlerden oluşur.

Bu film gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Değişen Perspektifler <br> Kadın Yönetmenlerden Kısalar

Yedi Kadın Yedi Günah

Değişen Perspektifler <br> Kadın Yönetmenlerden Kısalar

Türkiye’den Kısalar

Değişen Perspektifler <br> Kadın Yönetmenlerden Kısalar

Dünyadan Kısalar

Yedi Kadın Yedi Günah

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Andy Warhol’un Deneme Çekimleri

Andy Warhol’un Deneme Çekimleri

1963 ile 1966 yılları arasında Andy Warhol, New York sanat çevresinden çeşitli kişilerin film portreleri üzerinde çalıştı. 

Heykele Geçiş

Heykele Geçiş

Manolo Valdés’in resimleri, maddesel bir mevcudiyet arayışındayken, bu arayış onun heykellerinde daha da belirgindir. Her geçen yıl, bu alanda daha üretken hale gelir. Günümüzde heykel, sanatçının zamanının ve çabalarının büyük bir bölümünü kapsıyor.