İvan’ın Çocukluğu

  • 17 Aralık 2016 / 14.00
  • 30 Aralık 2016 / 19.00

Yönetmen: Andrey Tarkovski
Oyuncular: Nikolay Burlyaev, Valentin Zubkov, Evgeniy Zharikov
Sovyetler Birliği, 1962, 95’, siyah-beyaz
Rusça; Türkçe altyazıyla

Andrey Tarkovski’nin ilk filmi, savaş ve intikamı konu alan olağanüstü ölçüde dokunaklı ve güçlü bir hikaye. Naziler tarafından öldürülen ailesinin intikamını almaya kararlı olan 12 yaşındaki İvan, izci olarak bir Rus partizan birliğine katılır ve düşman hatlarının arkasına fark edilmeden sızabilme becerisi sayesinde vazgeçilmez bir eleman haline gelir. Ancak görevleri giderek tehlikeli bir hal almaya başlayınca cepheden alınması gerektiğine karar verilir. İvan karşı koyar ve son bir göreve çıkmasına izin vermeleri için üstlerini ikna eder.

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

İvan’ın Çocukluğu

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Andrey Rublev

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Solaris

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Ayna

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

İz Sürücü

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Nostalji

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Zamanda Yolculuk

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Kurban

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Andrey Arseneviç’in Yaşamında Bir Gün

İvan’ın Çocukluğu

Tarkovsky: Zamanın İzleri

Tarkovsky: Zamanın İzleri

"Tarkovsky’nin ilk filmlerini keşfetmem, tam bir mucizeydi. Kendimi daha önceden hiç anahtarlarına ulaşamadığım bir kapının önünde buldum. Her zaman açıp ötesine geçmek istediğim bir kapı… Sonunda biri, nasıl söyleyeceğimi bilemediğim şeyleri ifade etmişti. Benim için Tarkovsky en büyük film yapımcısıdır.” 

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Göz kamaştırıcı güzellikleriyle Konstantinopolis’in ihtişamını yaratan kutsal mekânlar, aynı zamanda değerli röliklerin saklandığı yerlerdi ve bu nedenle şifa kaynaklarıydı. 

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman’ın bu videoları doğrudan doğruya izleyiciyi muhatap alıyor. Ekranda beliren oyuncuların farklı şekillerde söyledikleri cümleler cevaplanması imkânsız varoluşsal sorulara dönüştükçe dinleyici kendini sorguda hissetmeye başlar.