Nostalji

  • 23 Aralık 2016 / 21.00
  • 30 Aralık 2016 / 21.00

Yönetmen: Andrey Tarkovski
Oyuncular: Oleg Yankovskiy, Erland Josephson, Domiziana Giordano
Sovyetler Birliği, 1983, 125’, renkli, siyah-beyaz
Rusça, İtalyanca; Türkçe altyazıyla 

Rus şair Andrey Gorçakov, yanında rehber ve tercüman Eugenia ile birlikte İtalya’da dolaşır ve 18. yüzyılda yaşamış bir Rus bestecisinin yaşamını araştırır. Antik bir kaplıca kentinde yıllar önce kendi ailesini dünyanın kötülüklerinden korumak için yedi yıl boyunca evinde hapsetmiş olan deli Domenico’yla tanışır. Domenico’nun bu hareketinde derin bir hakikat gören Andrey onunla yakınlaşır. Bir dizi düş boyunca şairin vatanına duyduğu hasret ve karısına duyduğu özlem, Eugenia ve onun İtalya’sı hakkındaki karışık duyguları ve Domenico’ya hissettiği yakınlık iç içe geçer.

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

İvan’ın Çocukluğu

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Andrey Rublev

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Solaris

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Ayna

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

İz Sürücü

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Nostalji

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Zamanda Yolculuk

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Kurban

Andrey Tarkovski <br/>Mühürlenmiş Zaman

Andrey Arseneviç’in Yaşamında Bir Gün

Nostalji

Tarkovsky: Zamanın İzleri

Tarkovsky: Zamanın İzleri

"Tarkovsky’nin ilk filmlerini keşfetmem, tam bir mucizeydi. Kendimi daha önceden hiç anahtarlarına ulaşamadığım bir kapının önünde buldum. Her zaman açıp ötesine geçmek istediğim bir kapı… Sonunda biri, nasıl söyleyeceğimi bilemediğim şeyleri ifade etmişti. Benim için Tarkovsky en büyük film yapımcısıdır.” 

Martín Zapater’in Portresi (1797)

Martín Zapater’in Portresi (1797)

Martín Zapater y Clavería 12 Kasım 1747’de Zaragoza’da doğdu. Mütevazı bir tüccar ailesine mensuptu; hali vakti yerinde akrabası Juana Faguás ve kızı Joaquina de Alduy tarafından evlat edinildi. 1752-1757 yılları arasında Zaragoza Escuelas Pías okulunda Goya’yla birlikte okudu; bu dönemde başlayan dostlukları Zapater’in 1803’teki ölümüne kadar devam etti.

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

 Dünya çapında yankı bulan film üzerine Andrey Tarkovski, Parajanov’u “bir dahi” olarak nitelendirirken Michelangelo Antonioni ise “çarpıcı, mükemmel bir güzellik” olarak tanımladığı filme ilişkin, “Bana kalırsa Parajanov, dünyanın en iyi yönetmenlerinden biri” değerlendirmesinde bulundu. Filmin müziklerini besteleyen ve bu vesileyle yeni, müzikal bir dil icat eden Ermeni besteci Tigran Mansurian ise, Sayat-Nova’yı “evrensel bir öneme sahip, olağanüstü bir olay” olarak tanımladı.