Aelita, Mars Kraliçesi

  • 30 Ekim 2015 / 20.00
  • 8 Kasım 2015 / 16.00

Yönetmen: Jakov Protazanov
Oyuncular
: Yuliya Solntseva, Igor Ilyinsky, Nikolai Tsereteli
Sovyetler Birliği
, 1924, 120’, siyah-beyaz; sessiz

Gezegenler arası seyahat üzerinden ana olay örgüsünü kurgulayan ilk uzun metrajlı film Aelita, A. N. Tolstoy'un romanından uyarlandı. Zeki bir mühendis ve huysuz bir asker Kırmızı Gezegen’e yaptıkları yolculukta, orada insana benzeyen uysal canlıların yaşadığını ve gezegenin güzel Aelita’nın demir yumruğuyla yönetildiğini görürler. Bunun sonrasında ise olağanüstü bir kargaşa ortaya çıkar: Kahramanlarımız eve dönmeyi başarabilecekler midir? Filmin benzersiz set tasarımı Sovyet Konstrüktivizminin en canlı ve yaratıcı halini yansıtır.

Çarlardan Yıldızlara <br/>Fantastik Rus Sineması

Aelita, Mars Kraliçesi

Çarlardan Yıldızlara <br/>Fantastik Rus Sineması

Fırtına Gezegeni

Çarlardan Yıldızlara <br/>Fantastik Rus Sineması

Amfibi İnsan

Çarlardan Yıldızlara <br/>Fantastik Rus Sineması

Solaris

Çarlardan Yıldızlara <br/>Fantastik Rus Sineması

İz Sürücü

Çarlardan Yıldızlara <br/>Fantastik Rus Sineması

Zor Yollarla, Yıldızlara

Çarlardan Yıldızlara <br/>Fantastik Rus Sineması

Sıfır Kenti

Çarlardan Yıldızlara <br/>Fantastik Rus Sineması

Aya İlk Ayak Basan

Aelita, Mars Kraliçesi

Pera Müzesi’nin Genç Sergileri

Pera Müzesi’nin Genç Sergileri

Pera Müzesi’nin sergiler ekibinden Begüm Akkoyunlu ve Tania Bahar ilk açıldığımız günden bu yana süregelen ve artık bir gelenek halini alan “Genç Sergiler”in hikâyesini Pera Müzesi Blog için anlatıyor!

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

Tigran Mansurian ile bir söyleşi - Nairi Galstanian

 Dünya çapında yankı bulan film üzerine Andrey Tarkovski, Parajanov’u “bir dahi” olarak nitelendirirken Michelangelo Antonioni ise “çarpıcı, mükemmel bir güzellik” olarak tanımladığı filme ilişkin, “Bana kalırsa Parajanov, dünyanın en iyi yönetmenlerinden biri” değerlendirmesinde bulundu. Filmin müziklerini besteleyen ve bu vesileyle yeni, müzikal bir dil icat eden Ermeni besteci Tigran Mansurian ise, Sayat-Nova’yı “evrensel bir öneme sahip, olağanüstü bir olay” olarak tanımladı.

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Oryantalist Resimlerde İstanbul Boğazı

Kenti kuzeyden güneye bölen, iki kıtayı ayıran, İstanbul’u batılı ressamlar için çok özel kılan Boğaz, batılı ressamlar için kentin en pitoresk görünümlerini sunar. Kimi zaman, örneğin Ziem’in resimlerinde olduğu gibi masalsı bir İstanbul atmosferi yaratırken en önemli unsurlardan biri Boğaz’dır.