Banksy’yi Çalan Adam

Yönetmen: Marco Proserpio
İngiltere, İtalya, 2018, 90’, renkli
Arapça, İngilizce, İtalyanca; Türkçe, İngilizce altyazılı

Kendini olağanüstü bir gizemin ardında saklamayı başaran, yapıtları da her zaman tartışmaların odağında bulunan sokak sanatçısı Banksy, 2007’de Filistin’de siyasal içerikli bir dizi duvar resmi çizdi; bir İsrail askerinin eşeğin kimliğini kontrol ettiği duvar resmi de bunlar arasındaydı. Beytüllahimli bir taksi şoförü, kentin yaşlılarını gücendirip kızdıran bu resmi, duvarıyla beraber kesip eBay’de sattı. Anlatıcısı asi rock’çı Iggy Pop olan güncel belgesel, bu ilginç olayla başlıyor, kültür çatışması, sanat, çalıntı mal, karaborsa konularına değinirken koleksiyoncular, simsarlar, sokak sanatçılarından da görüşler alıyor; sokak sanatının yaratıcısının, sileninin, protestocusunun, satıcısının ve alıcısının haklarının tartışılmasıyla genişliyor.

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

İsviçreli Chris

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Hayal-Et

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Banksy’yi Çalan Adam

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Monrovia, Indiana

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Çağımız

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Cirkus Rwanda

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Gorbaçov’la Görüşme

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Çalışma (1968 – 2018)

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Putin’in Tanıkları

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Diğerlerinin Sessizliği

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Yenilgilerimiz

38. İstanbul Film Festivali<br> Belgesel Kuşağı

Aile Peşinde

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Tarkovsky: Zamanın İzleri

Tarkovsky: Zamanın İzleri

"Tarkovsky’nin ilk filmlerini keşfetmem, tam bir mucizeydi. Kendimi daha önceden hiç anahtarlarına ulaşamadığım bir kapının önünde buldum. Her zaman açıp ötesine geçmek istediğim bir kapı… Sonunda biri, nasıl söyleyeceğimi bilemediğim şeyleri ifade etmişti. Benim için Tarkovsky en büyük film yapımcısıdır.” 

Giacometti Paris’te

Giacometti Paris’te

Serginin ikinci bölümü Alberto Giacometti’nin 1922-1935 arasında, Post-Kübist sanatçılar ve Gerçeküstücü akımla ilişkisi, Paris’te yaptığı önemli bir heykel grubu, Paris’teki ilk yıllarını ve dönemin sanat sahnesinde oynadığı belirleyici rolü açığa vuruyor.