Bütün Mahalleli Duysun

  • 7 Mart 2020 / 14.00
  • 3 Eylül 2020 / 18.00

Video: Çiçek Kahraman
Türkiye, 2015, 5', HDD, renkli, siyah-beyaz
Türkçe

Bu videonun odağı Türk sinemasına özgün bir alt tür olan mahalle filmlerinde sokağın ortak temsil biçimleridir. Amaç, mahallenin sosyalleşme alanlarından biri olan pencerelerin filmlerde nasıl kullanıldığını; komşuluk ve mahalle kavramlarının 'mahrem' ve 'kamusal' üzerinden nasıl tanımlandığını incelemektir.  Görüntüler yapım tarihleri 1960-1985 arası değişen ve Yeşilçam olarak anılan dönemde Türkiye'de üretilmiş filmlerden alınmıştır. Bu parçalar dışardan çekilmiş, camdan birbiriyle iletişim halinde olan insanların görüntülerinden oluşmaktadır.  Aynı zamanda Yeşilçam sinemasında farklı kadın temsillerini de bir arada gösteren videoda, toplumsal cinsiyet temsillerinin de izi sürülebilir.

Bu film gösterimi ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Göz Hizası

Jeanne Dielman, Commerce Rıhtımı, 23 numara, 1080 Brüksel

Göz Hizası

Sfenks'in Bilmeceleri

Göz Hizası

Mesafe Ölçümleri

Göz Hizası

Almanca Şarkı

Göz Hizası

Tombala

Göz Hizası

Ben ve Nuri Bala

Göz Hizası

Kadının Sessiz Dikişi

Göz Hizası

Yalnız Edimler #4

Göz Hizası

Yalnız Edimler #6

Göz Hizası

Bütün Mahalleli Duysun

Dede, Baba, Oğul <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Dede, Baba, Oğul
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası adlı seride Çevik, Muray’ın çarpıcı fotoğraflarından yola çıkarak fotoğraftaki insanların dünyasını birer öykü ile anlatıyor.

Venedik balyosunun Topkapı Sarayı’na kabulü

Venedik balyosunun Topkapı Sarayı’na kabulü

1699’dan 1737’deki ölümüne kadar İstanbul’da yaşayan Valenciennes’li ressam Jean-Baptiste Vanmour’un eserleri arasında Avrupalı elçilerin kabul törenlerini betimleyen seriler özel bir yere sahiptir. 

Hafıza  Anılar İnşa Etmek / Anı Odası / Ölümü Anımsa

Hafıza Anılar İnşa Etmek / Anı Odası / Ölümü Anımsa

Her hafıza bir iç hikâyeyi anlatır; her koleksiyonun da bir iç hikâyesi vardır. Koleksiyon; sanatçı, izleyici, koleksiyoner gibi pek çok farklı hafızanın, hikâyenin birbiri içine geçtiği yerdir.