Gece Kesişen Yollar

  • 12 Haziran 2019 / 19.00
  • 3 Temmuz 2019 / 19.00

Yönetmen: Andreas Kleinert
Oyuncular: Hilmar Thate, Cornelia Schmaus, Henriette Heinze, Dirk Borchardt
Almanya, 1999, 98', DCP, siyah-beyaz 
Almanca; Türkçe altyazılı

Orta yaşlı bir adam olan Walter, beklenmedik bir şekilde işsiz kaldıktan sonra, hayatına amaç katacak bir şey bulmak üzere geceleri şehrin sokaklarında dolaşmaya başlar. Alaycı genç bir çiftle arkadaş olan Walter, karısının saygısını geri kazanmak için pahalı bir mücevher çalmaya çalışır. 1999 Cannes Film Festivali Yönetmenlerin On Beş Günü seçkisinin açılış filmi olan Gece Kesişen Yollar, siyah beyaz görsellerle bezeli dramatik bir eser. Birleşme sonrası Almanya’sında geçen film, bozulmakta olan bir sosyal düzende ilişkilerin nasıl yok olduğuna dikkat çekiyor.

Berlin – Yuva Denilen Şehir

Berlin’in Varoşları

Berlin – Yuva Denilen Şehir

M

Berlin – Yuva Denilen Şehir

Berlin’de Bir Yerde

Berlin – Yuva Denilen Şehir

Milyonda İki

Berlin – Yuva Denilen Şehir

45 Doğumlu

Berlin – Yuva Denilen Şehir

Kaygı

Berlin – Yuva Denilen Şehir

Ostkreuz

Berlin – Yuva Denilen Şehir

Gece Kesişen Yollar

Berlin – Yuva Denilen Şehir

Berlin Almanya’dadır

Gece Kesişen Yollar

Akışkan Rego

Akışkan Rego

Her ne kadar Rego, geç de olsa, çağının öncü feministlerinden biri olarak kabul edilmişse de, cinsel akışkanlığı ele alışıyla ilgili çok az şey yazılmıştır. Hatta çizim ve resimlerindeki sado-mazoşist akım, partiarka ile sömürülen kadın arasındaki klasik çatışmanın bir okuması olarak anlaşılmıştır. Türkiye ve Almanya’daki ilk müze sergileri, Rego’nun toplumsal cinsiyet ve kimlik hakkında sanıldığının çok ötesinde akışkan bir anlayışa sahip olduğunu gösteriyor.  

Mark Požlep

Mark Požlep

Balkanlardan Gelen Soğuk Hava sergisi kapsamında sergide yer alan sanatçıların eserlerini paylaşmaya devam ediyoruz. Bu kez 1981, Slovenya doğumlu Mark Požlep’in sergideki “Cennetten de Garip” adlı eserini ele alıyoruz. 

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

1857’de Beyoğlu Postacılar Caddesi’nde “El Chark Societe Photograhic” adlı bir stüdyo açan levanten kökenli Pascal Sébah, 1860 yılında fotoğraf tekniğini iyi bilen ve bu alanda Paris’te çalışmalar yapmış A. Laroche adında bir Fransızla birlikte çalışmalarını sürdürmek üzere Rus Elçiliği’nin bitişiğindeki stüdyosuna taşınır...