Gidecek Yer Yok

  • 15 Aralık 2024 / 13.00

Yönetmenler: Basel Adra, Hamdan Ballal, Yuval Abraham, Rachel Szor
Filistin, Norveç, 2024, 96', DCP, renkli
Arapça, İbranice, İngilizce; Türkçe, İngilizce altyazılı

Filistinli avukat, aktivist ve sinemacı Basel Adra, doğup büyüdüğü Masafer Yatta’nın İsrail askeri birlikleri tarafından uzun yıllar boyunca işgal edilip yıkılmasını, bu işgale karşı direnirken yanından ayırmadığı kamerasına takılan görüntülerle anlatıyor. Nesillerdir Masafer Yatta’da yaşayan insanların direnişi sürerken, Basel Adra’nın yolu bu direnişe destek veren İsrailli gazeteci Yuval Abraham ile kesişir. İkili, bu işgale karşı mücadeleyi büyütmek için kolları sıvar. Basel Filistinli olduğu için sürekli tehdit altında yaşarken, Yuval işgal devletinin kimliğine sahip olmanın getirdiği ayrıcalıklarla yüzleşir.

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

UNDR

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Bir Fidai Film

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Passing Drama

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Çalınan Gezegenim

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Gidecek Yer Yok

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Düş Gören Köpekler

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Kara Kutu Günlükleri

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Deniz Manzaralı

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Sıfır Noktasından: Gazze'nin Anlatılmamış Öyküleri

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

İnek

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Nehre Su Taşımak: 20. Yılında Anadolu Kültür

Louis Isadore Kahn (1901-1974)

Louis Isadore Kahn (1901-1974)

Louis I. Kahn, 1901 yılında, tüm yaşamını geçireceği, çalışacağı, âşık olacağı ve yaşama veda edeceği Philadelphia’dan uzakta, Rusya’nın Pärnu kentinde Yahudi bir aileye doğar. Beş yaşındayken ailesiyle birlikte Amerika’ya göç ederler.

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Buram Buram Kahve Kokan 17 Instagram Hesabı

Kahve o kadar uzun zamandır bizimle ki, onsuz bir sosyal yaşamı düşünmek güç. Hatta sanki onunla hiç tanışmasaydık da “Bu hayatta bir şey eksik ama adını koyamıyorum.” gibi bir hisse kapılırdık. Şakası bir yana, sizce nasıl oldu da kahve insanlık tarihinin farklı dönemlerinde hep kendine has bir yer edinmeyi ve gündelik yaşamımızda bu denli kök salmayı başardı?

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Boğa Güreşçisi Portresi (1797)

Resimdeki kişi, delici bir bakışla seyirciye bakarken, dörtte üç konumda resmedilmiştir. Resmin arka planı gri; boğa güreşçisinin giysisi, saçları ve başlığı ise siyahtır. Yakanın ve dantel süsün beyazı göz alıcıdır ve tenin solgun pembesi içinde, dudaklar, yanaklar ve burundaki bazı daha yoğun, küçük fırça vuruşları dikkati çeker.