Nehre Su Taşımak: 20. Yılında Anadolu Kültür

  • 18 Aralık 2024 / 19.00

Yönetmen: Mert Kaya
Türkiye, 2024, 66', DCP, renkli
Türkçe, İngilizce; Türkçe, İngilizce altyazılı

2002’den bu yana biriken kayıtların ortasında kurulan bir masa, arşiv ve deneyimi bir araya getiren bir hafıza alışverişinin mekânı olabilir mi? Türkiye’nin pek çok kentinde kültür sanat ve sivil toplumu buluşturan Anadolu Kültür’ün 20 yılda yaptıklarını ona emek verenler anlatıyor. Nehre Su Taşımak, Türkiye için sancılı kabul edilen konuların sanatla nasıl konuşmaya açılabildiğini, ülkenin toplumsal ve siyasal koşullarında “her şeye rağmen devam etmenin” ne anlama geldiğini “içeriden” bir bakışla yeniden düşünmeye çalışıyor.

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

UNDR

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Bir Fidai Film

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Passing Drama

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Çalınan Gezegenim

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Gidecek Yer Yok

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Düş Gören Köpekler

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Kara Kutu Günlükleri

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Deniz Manzaralı

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Sıfır Noktasından: Gazze'nin Anlatılmamış Öyküleri

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

İnek

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Nehre Su Taşımak: 20. Yılında Anadolu Kültür

Viyana'dan Dönüş

Viyana'dan Dönüş

Józef Brandt, 17. yüzyıl Polonya’sına büyük ilgi duymuştur. En sevdiği temalar arasında savaş sahnelerinin yanı sıra muharebenin öncesi ve sonrasını ele alan gündelik yaşam sahneleri bulunmaktadır. 

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

19. yüzyıla kadar siyasi otoritenin merkezi Topkapı Sarayı, klasik Osmanlı ve Bizans mimarisinin görkemli örnekleriyle tüm imparatorluğun kalbi gibidir Tarihi Yarımada. Osmanlı İmparatorluğunu yakından tanımak isteyen her batılı, resimler yoluyla da olsa Tarihi Yarımada’yı görmelidir önce. 

Giacometti ve İnsan Figürü

Giacometti ve İnsan Figürü

Alberto Giacometti sergisinin ikinci bölümü, büyük yapıtlarla birlikte çoğunluğu 1950-1960 yılları arasında gerçekleştirilmiş, sanatçının dünya algısını geliştirdiği ve gerçeği olduğu gibi değil de gördüğü gibi yansıttığı olgunluk dönemi yapıtlarını ele alıyordu.