Passing Drama

  • 14 Aralık 2024 / 17.00

Yönetmen: Angela Melitopoulos
Almanya, 1999, 66', DCP, renkli
Yunanca, Almanca; Türkçe, İngilizce altyazılı 

Bir deneme film niteliğindeki Passing Drama, yönetmen Melitopoulos’un üç kuşak boyunca aktardığı göçmenlik tarihini mercek altına alıyor. Drama, 1923’teki ‘Küçük Asya Felaketi’nden sonra mültecilerin yerleştiği Yunanistan’ın kuzeyindeki bir küçük kenttir. Mülteci çocuklarının pek çoğu II. Dünya Savaşı’nda Nazi Almanyası’nda zorla çalıştırıldıktan sonra da Almanya’da ‘misafir işçi’ olarak kaldılar. Onların kaderleri Türkiye, Yunanistan ve Almanya’nın tarihi gerçekleri gizleyici tutumları ve bu birinci, ikinci kuşak mültecilerin toplu göç olayından kaynaklı travmatik deneyimlerini unutma ihtiyacı ile çizildi: Geriye toplumsal hafıza, bilgi, yaşamsal ve düşünsel geleneklerin aktarılmasında yaşanan kopukluklar ve açılan çatlaklar kaldı…

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

UNDR

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Bir Fidai Film

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Passing Drama

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Çalınan Gezegenim

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Gidecek Yer Yok

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Düş Gören Köpekler

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Kara Kutu Günlükleri

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Deniz Manzaralı

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Sıfır Noktasından: Gazze'nin Anlatılmamış Öyküleri

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

İnek

Hangi İnsan Hakları? Film Festivali

Nehre Su Taşımak: 20. Yılında Anadolu Kültür

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Akışkan Kimlikler  Bir Kimlik Yaratmak / Melez Kimlikler

Akışkan Kimlikler Bir Kimlik Yaratmak / Melez Kimlikler

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Son Sefer <br> Galip Dursun

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Son Sefer
Galip Dursun

Biraz önce, yolcu salonunda vapurun hareketini beklerken aklıma bir oyun geldi. Küçükken evde, buradan epey uzakta ve geçmişte kalmış ülkemde oynadığımız, nasıl oynadığımızı bile hatırlayamadığım bir oyun. Vapura binmek için bekleyen kalabalığın arasında kendimi olduğumdan bin kat daha yalnız hissettiren cinsten.