Korkunun Gölgesinde

  • 7 Aralık 2024 / 14.30

Yönetmen: Giorgos Karipidis
Oyuncular: Giorgos Constas, Antonis Katsaris, Nikos Papakonstantinou, Christos Simardanis
Yunanistan, 1988, 92', DCP, renkli
Yunanca; Türkçe, İngilizce altyazılı 

Bir besteci bir sabah banka hesabına para yatırmaya çalışırken kalpazanlıkla suçlanır. Polis, kalpazan çetesi ve bir yabancı tarafından taciz edilen besteci panik içindedir. Kendisine yöneltilen haksız suçlama, verimsiz hayatından ve esas olarak yaratıcı işler üretememesinden kaynaklanan derin suçluluk duygularını ateşler. Kaçmaya başlar ve acı dolu maceralarının nihayetinde kurtuluşu getireceği yabancı bir "ülkede" dolaşmaya başlar. Bu film, "rüya benzeri" gerilim biçimindeki varoluşsal bir dramdır.

Yunanistan Sineması Günleri

9 Numaralı Forma

Yunanistan Sineması Günleri

Kronos’un Çocukları

Yunanistan Sineması Günleri

Odiseas’ın Aşkı

Yunanistan Sineması Günleri

Güneşte Bir Yer

Yunanistan Sineması Günleri

Paçozlar Şarkı Söylüyor Hâlâ

Yunanistan Sineması Günleri

Karşıdakiler

Yunanistan Sineması Günleri

Yenilmez Aşıklar

Yunanistan Sineması Günleri

Kitera'ya Yolculuk

Yunanistan Sineması Günleri

Angelos

Yunanistan Sineması Günleri

Donusa

Yunanistan Sineması Günleri

Sakin Ağustos Günleri

Yunanistan Sineması Günleri

Satılık Hayat

Yunanistan Sineması Günleri

Korkunun Gölgesinde

Yunanistan Sineması Günleri

Karın İçinden

Yunanistan Sineması Günleri

Lefteris Dimakopulos

Yunanistan Sineması Günleri

Rövanş

Yunanistan Sineması Günleri

Kendine İyi Bak

Gece Yarısı Hikâyeleri: Retro Rüyalar Oteli <br> Doğu Yücel

Gece Yarısı Hikâyeleri: Retro Rüyalar Oteli
Doğu Yücel

Benden beklemiyordu bunu. Ben de o gün o anda evlilik kararı alacağımızı beklemiyordum. Birden bire ama tamamen de günümüze uygun olup bitti her şey. Evlilik fikri aynı anda aklımızdan geçmiş, aynı anda gülümsemiş, aynı anda gözümüzü kapatıp aynı anda gözümüzü açmıştık. 

Viyana'dan Dönüş

Viyana'dan Dönüş

Józef Brandt, 17. yüzyıl Polonya’sına büyük ilgi duymuştur. En sevdiği temalar arasında savaş sahnelerinin yanı sıra muharebenin öncesi ve sonrasını ele alan gündelik yaşam sahneleri bulunmaktadır. 

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.