Olta var balık yok

  • 18 Eylül 2022 / 15.00
  • 12 Kasım 2022 / 15.00

netmen: Sriwhana Spong
2017, 25', renkli  

Olta var balık yok, Spong’un 12. yüzyıl sufilerinden Hildegard von Bingen’in Almanya’nın batısındaki Disibodengerg manastırında geçirdiği 39 yılda icat ettiği dil üzerine yaptığı araştırmayı takip ediyor. Rivayete göre Hildegard’a vahiy yoluyla inen Lingua Ignota (Bilinmeyen Dil), o dönemde rahibeler arasındaki dayanışmayı artırmak için gizlice kullanılıyor. Filmin çekimlerinin bir kısmı, sekiz yaşındaki Hildegard’ın diğer kadınlarla birlikte kapatıldığı manastırın bulunduğu yerde gerçekleştirildi.

17. İstanbul Bienali

Mezarlık

17. İstanbul Bienali

Atımı Jalebi Yemeye Götürmek

17. İstanbul Bienali

Arkadaşımın Evi Nerede?

17. İstanbul Bienali

Fotoğraflar Çekmek

17. İstanbul Bienali

Yamyam Turları

17. İstanbul Bienali

Vampir-Cuadecuc

17. İstanbul Bienali

Çiftçiler

17. İstanbul Bienali

Pasifik 3, 2, 1, Sıfır (1. Bölüm)

17. İstanbul Bienali

şimdi tam zamanı. (I+II)

17. İstanbul Bienali

{senin yemin şarkı söyleyebiliyorsa, avcı elbet gelecektir} Yaprakların Arasındaki Gölgeler Gibi

17. İstanbul Bienali

Peyzaj #4: Dünya Nasıl Geliştirilir

17. İstanbul Bienali

Panduranga’dan Mektuplar

17. İstanbul Bienali

Europium

17. İstanbul Bienali

Tellüryen Dram

17. İstanbul Bienali

Post-Militer Sinema

17. İstanbul Bienali

Varoluşunuzun Doğasına Dair Bazı Sorular

17. İstanbul Bienali

Olta var balık yok

17. İstanbul Bienali

Çamur Adam

17. İstanbul Bienali

Kutuptan Ekvador’a

17. İstanbul Bienali

Geri Dönen Ruhlar

17. İstanbul Bienali

Keşif Gezisi İçeriği

17. İstanbul Bienali

Leviathan

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”: <br>Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”:
Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Yeni yıl, sadece takvimdeki bir değişiklikten ibaret değil. Geçmişin ağırlığının hissedildiği bazen de geleceğin belirsizliğiyle yüzleşildiği bir dönüm noktası olabilir. Pera Film bu yılbaşında, beyazperdenin umut, pişmanlık, nostalji ve yeni başlangıçlar etrafında şekillenen hikâyelerine odaklanıyor.

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.