Kutuptan Ekvador’a

  • 24 Eylül 2022 / 18.00
  • 4 Kasım 2022 / 19.00
  • 12 Kasım 2022 / 18.00

netmenler: Yervant Gianikian, Angela Ricci Lucchi
1987, 96', renkli 

Gösterimi çok nadir yapılmış bu 16 mm'lik deneysel film, Kuzey Kutbu'ndan Ekvator'a kadar "egzotik" insanları fotoğraflayan öncü İtalyan belgesel yapımcısı Luca Comerio'nun 1910 yıl tarihli arşivlerinden derlendi. Yervant Gianikian ve Angela Ricci Lucchi, Comerio'nun Kuzey Kutbu’ndaki ilk balina avcılarını, ata binen Kazak benzeri askerleri, misyoner okullarını, Afrika'daki avcılığı ve savaşı, çay saatinde İngiliz Hindistan’ında çay saatlerini ve Birinci Dünya Savaşı'ndaki İtalyan Alp birliklerinin muhteşem arşiv görüntülerini yeniden fotoğraflayıp elle renklendirdiler. Comerio'nun çalışmasını, her bir görüntünün üzerinde ve arasında kazılı olan ideolojiyi ortaya çıkarmak için yeniden şekillendirdiler Gianikian'ın kendi sözleriyle, “farklı durum ve alanlarda kendini gösteren sömürgeciliğin şiddetini” yani.

17. İstanbul Bienali

Mezarlık

17. İstanbul Bienali

Atımı Jalebi Yemeye Götürmek

17. İstanbul Bienali

Arkadaşımın Evi Nerede?

17. İstanbul Bienali

Fotoğraflar Çekmek

17. İstanbul Bienali

Yamyam Turları

17. İstanbul Bienali

Vampir-Cuadecuc

17. İstanbul Bienali

Çiftçiler

17. İstanbul Bienali

Pasifik 3, 2, 1, Sıfır (1. Bölüm)

17. İstanbul Bienali

şimdi tam zamanı. (I+II)

17. İstanbul Bienali

{senin yemin şarkı söyleyebiliyorsa, avcı elbet gelecektir} Yaprakların Arasındaki Gölgeler Gibi

17. İstanbul Bienali

Peyzaj #4: Dünya Nasıl Geliştirilir

17. İstanbul Bienali

Panduranga’dan Mektuplar

17. İstanbul Bienali

Europium

17. İstanbul Bienali

Tellüryen Dram

17. İstanbul Bienali

Post-Militer Sinema

17. İstanbul Bienali

Varoluşunuzun Doğasına Dair Bazı Sorular

17. İstanbul Bienali

Olta var balık yok

17. İstanbul Bienali

Çamur Adam

17. İstanbul Bienali

Kutuptan Ekvador’a

17. İstanbul Bienali

Geri Dönen Ruhlar

17. İstanbul Bienali

Keşif Gezisi İçeriği

17. İstanbul Bienali

Leviathan

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.