Saraybosna’da Sigara İçmek Yasak

  • 21 Ekim 2017 / 17.00
  • 27 Ekim 2017 / 19.00

Yönetmen: Gianluca Loffredo, Andrea Postiglione
Fransa, 2016, 55', renki
Fransızca; Türkçe altyazılı

 

Saraybosna’da Sigara İçmek Yasak, ünlü Yugoslav rock grubunun tarihini ilk üç üyesi Sejo Sexon, Nele Karajlic ve Zenit Djozic’in hikayeleri aracılığı ile anlatıyor. Hikayeleri Yugoslavya’nın son otuz yılında yaşanan olayları simgeliyor. Film, Yeni Primitivizm dönemini, ünlü televizyon dizisi “Top Lista Nadrealista”yı ve Zabranjeno pusenje (Sigara İçmek Yasak) grubunun eski konserlerini tekrar gözden geçiriyor. Belgesel, Yeni Primitivizm hareketinin kurulduğu zamanın ruhunu anlamamıza yardımcı olan, önemli arşiv materyalleri ve eski öyküler sunuyor. 1983’te Saraybosna’da kurulan, ifade biçimi olarak radyo ve televizyon gösterilerinde müzik, komedi skeçleri ve esprili diyaloglar kullanan bir alt kültür hareketiydi. Konuları sıradan Bosnalı adamlar etrafında dönerken, Yugoslav halkının zayıf noktalarını kolayca ve net bir şekilde espri ve iğneleme ile teşhis edebiliyorlardı.

Bosna Ezgileri

Sevdah

Bosna Ezgileri

Bu Şarkı Kimin?

Bosna Ezgileri

Ahşabın Kalbi

Bosna Ezgileri

Saraybosna’da Sigara İçmek Yasak

Bosna Ezgileri

Sevdalinka: Ruhun Simyası

Bosna Ezgileri

Ruh Treni

Saraybosna’da Sigara İçmek Yasak

“Bedenim benim heykelimdir”  <br> Louise Bourgeois

“Bedenim benim heykelimdir”
Louise Bourgeois

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Viyana'dan Dönüş

Viyana'dan Dönüş

Józef Brandt, 17. yüzyıl Polonya’sına büyük ilgi duymuştur. En sevdiği temalar arasında savaş sahnelerinin yanı sıra muharebenin öncesi ve sonrasını ele alan gündelik yaşam sahneleri bulunmaktadır. 

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

18 ve 19. Yüzyıl Resimlerinde Camiler

Batılı ressamların eserlerinde camiler İstanbul kentinin kimliğini yansıtan başlıca mimari unsurlar olarak karşımıza çıkar. Bazen resimde gösterilen kentin İstanbul olduğunu sadece camilere bakarak anlayabiliriz. Detaylar gerçekle uyuşmasa da, deniz ve ufukta bazen abartılı ölçülerle verilen camiler mekanın tartışmasız biçimde İstanbul olduğunu söyler bize.