Telekız

  • 14 Mart 2014 / 19.00
  • 29 Mart 2014 / 16.00

Yönetmen: Mikael Marcimain
Oyuncular
: Sofia Karemyr, Simon J Berger, Pernilla August, Sven Nordin, David Dencik
İsveç
140’, 2012, renkli
İsveçce, Türkçe altyazıyla

1970’lerin sonunda Stockholm. Model bir ütopya toplumu. Siyasal tarafsızlık ve atom reaktörü, kadın özgürlüğü ve cinsel devrimle el ele gidiyor. Ama bu cilalı yüzeyin altında, tatmin edilmeyi bekleyen başka arzular var. Hükümet binalarından ve çocuk hapishanelerinden bir taş atımı uzaklıkta, seks kulüplerinin, striptiz gösterilerinin, diskoteklerin ve yasaklanmış olsa da para karşılığı buluşmaların gerçekleştirildiği dairelerin parıltılı ama karanlık dünyası var. Telekız, genç Iris’in toplumun en alt katmanından alınarak gücün her şeyi elde edebildiğin acımasız bir dünyaya sokulmasının hikayesini anlatıyor.

Svenska!<br/>Çağdaş İsveç Sineması

Avalon

Svenska!<br/>Çağdaş İsveç Sineması

Mavi Göğün Ardında

Svenska!<br/>Çağdaş İsveç Sineması

Abiler Delirdi!*

Svenska!<br/>Çağdaş İsveç Sineması

Telekız

Svenska!<br/>Çağdaş İsveç Sineması

Palme

Svenska!<br/>Çağdaş İsveç Sineması

Buz Ejderhası

Svenska!<br/>Çağdaş İsveç Sineması

Son Cümle

Svenska!<br/>Çağdaş İsveç Sineması

Klavyeden Uzakta: Pirate Bay

Telekız

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”: <br>Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”:
Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Yeni yıl, sadece takvimdeki bir değişiklikten ibaret değil. Geçmişin ağırlığının hissedildiği bazen de geleceğin belirsizliğiyle yüzleşildiği bir dönüm noktası olabilir. Pera Film bu yılbaşında, beyazperdenin umut, pişmanlık, nostalji ve yeni başlangıçlar etrafında şekillenen hikâyelerine odaklanıyor.

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”