Utanç

  • 11 Haziran 2015 / 19.00
  • 20 Haziran 2015 / 14.00

Yönetmen: Steve McQueen
Oyuncular: Michael Fassbender, Carey Mulligan, James Badge Dale
Birleşik Krallık, 2011, 101’, renkli
İngilizce; Türkçe altyazıyla

İngiliz sanatçı Steve McQueen, muhteşem ilk filmi Açlık’tan sonra heyecanla beklenen bu yırtıcı cinsel drama için, olağanüstü oyuncu Michael Fassbender ile yeniden bir araya geliyor. Bir seks bağımlısının yüksek itibar ve vahşi taraf arasında ip üstünde yürümesini resmeden bu kışkırtıcı drama, anti-kahramanının, bugünün New York’unda karşısına çıkan her kadının dalından koparılmaya hazır bir meyve olarak görerek, fethetmeye yönelik sonu gelmez öfke ve coşkusunu gözler önüne seriyor. Delice çekici, fakat zalimce soğuk bakan gözlerle bu takıntılı Kazanova, dengesiz kız kardeşinin (Carey Mulligan) beklenmedik ziyaretiyle kendisini engellediğini fark eder. Kardeşinin dengesizliği, onun da kendi problemlerini fark etmesini sağlayacaktır. McQueen’in biçimsel olarak muhteşem, cüretkâr, cinsellikle yüklü, çarpıcı, güzel ve bir o kadar da rahatsız edici filmi, şüphesiz izleyiciyi tedirgin etmeye ve aynı zamanda Fassbender’ı güncel film oyuncuları listelerinde ön sıralara taşımaya kararlı.

Bu filmde cinsellik ve / veya şiddet içeren sahneler yaşı küçük izleyiciler için uygun olmayabilir.

Tam Benlik <br/>İngiliz Sinemasında Cinsiyet ve Kimlik

Maskeli Leydi (1945)

Tam Benlik <br/>İngiliz Sinemasında Cinsiyet ve Kimlik

Maskeli Leydi (1983)

Tam Benlik <br/>İngiliz Sinemasında Cinsiyet ve Kimlik

Müstehcen Çizmeler

Tam Benlik <br/>İngiliz Sinemasında Cinsiyet ve Kimlik

Kadife Dokunuşlar

Tam Benlik <br/>İngiliz Sinemasında Cinsiyet ve Kimlik

Plüton'da Kahvaltı

Tam Benlik <br/>İngiliz Sinemasında Cinsiyet ve Kimlik

Burgundy Dükü

Tam Benlik <br/>İngiliz Sinemasında Cinsiyet ve Kimlik

Hafta Sonu

Tam Benlik <br/>İngiliz Sinemasında Cinsiyet ve Kimlik

Sevgilinin Ardından

Tam Benlik <br/>İngiliz Sinemasında Cinsiyet ve Kimlik

Utanç

Tam Benlik <br/>İngiliz Sinemasında Cinsiyet ve Kimlik

Genç Trans Güzellik Kraliçesi

Tam Benlik <br/>İngiliz Sinemasında Cinsiyet ve Kimlik

Rüya Kızları

Tam Benlik <br/>İngiliz Sinemasında Cinsiyet ve Kimlik

Şinjukulu Erkekler

Tam Benlik <br/>İngiliz Sinemasında Cinsiyet ve Kimlik

En İncesinden Bir Zevkle Bölüm 1

Tam Benlik <br/>İngiliz Sinemasında Cinsiyet ve Kimlik

En İncesinden Bir Zevkle Bölüm 2

Tam Benlik <br/>İngiliz Sinemasında Cinsiyet ve Kimlik

En İncesinden Bir Zevkle Bölüm 3

Tam Benlik <br/>İngiliz Sinemasında Cinsiyet ve Kimlik

Grayson Perry: Kimsin Sen? Bölüm 1

Tam Benlik <br/>İngiliz Sinemasında Cinsiyet ve Kimlik

Grayson Perry: Kimsin Sen? Bölüm 2

Tam Benlik <br/>İngiliz Sinemasında Cinsiyet ve Kimlik

Grayson Perry: Kimsin Sen? Bölüm 3

Utanç

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.