Yaralı Orlando

Yönetmen: Vincent Dieutre
Oyuncular: Fleur Albert, Paola La Rosa, Sandeh Veet, Rosaria Esposito, Vincent Dieutre
Fransa, 2015, 104’, renkli
Fransızca, İtalyanca; Türkçe ve İngilizce altyazılı

Dieutre’ün “Avrupa Filmleri” döngüsünün üçüncü bölümü, Pasolini’nin ölümünden kısa bir süre önce yazdığı, siyasi umutsuzluğunu “ateşböceklerinin yok oluşu” ile simgeleyen vasiyet niteliğindeki belgeyle Didi-Huberman’ın ona yanıtından esinleniyor. Günümüz “ateşböceklerinin” peşindeki Vincent Dieutre, Avrupa’nın güneyine gidiyor ve aradığını Palermo’nun ilk onur yürüyüşünde, Garibaldi Tiyatrosu işgalcileri arasında ve Lampedusa’nın genç militanlarında buluyor. Dieutre’ün deneme- filmi, günümüz Sicilya toplumunu, İtalyan ve Avrupa siyasetini yorumluyor.

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Mağlup Hayatlarımızın Üçlemesi

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Tarih Sonrasına Yolculuk

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Yaralı Orlando

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Jaurès

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Bologna Centrale

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Kış Yolculuğum

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Bonne Nouvelle

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Karanlık Dersleri

Vincent Dieutre:<br>Yalnızlık Alıştırmaları<br>36. İstanbul Film Festivali

Harap Roma

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu. 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.