Boyutlanan Çizgiler

Pera Yetişkin

  • 13 Aralık 2024 / 19.00

Vera Molnar’ın tesadüfi işlemler, geometrik şekillerin manipülasyonu, insan ve makine arasındaki etkileşim ile ürettiği eserlerden ilham alan atölyede, üç boyutlu yazıcı kalemleri kullanılıyor. Çalışacakları yüzeyin üzerine önce düzenli çizgiler çizerek eserin temel yapısını oluşturan katılımcılar, ardından serbest formda organik çizgiler ve noktasal dokunuşlarla eklemeler yapıyor. Çeşitli renklerde kalem filamentleri ile geometrik şekiller ve spiral formlar ekleyen katılımcılar, çalışmalarına katman ve derinlik katıyor.

Atölye Yürütücüsü: Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV)
Kontenjan
: 10 kişi
Süre: 90 dakika

Etkinlik ücretsizdir, rezervasyon gereklidir.
Etkinlik Pera Müzesi’nde gerçekleşecektir.

iş birliğiyle

TEGV Hakkında
Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV), başta ülkesinin ve dünyanın geleceği için bir eğitim gönüllüsü olarak yola çıkan Suna Kıraç olmak üzere, eğitimin her şeyin başı olduğuna yürekten inanan bir grup sanayici, yönetici ve akademisyenin girişimiyle devlet tarafından verilen temel eğitime destek olmak amacıyla 23 Ocak 1995 tarihinde kuruldu. Kurulduğu günden bu yana “Bir Çocuk Değişir, Türkiye Gelişir” mottosuyla ilköğretim çağındaki çocuklara okul dışı eğitim desteği vermeye odaklanan TEGV, yıllar içerisinde Türkiye’nin eğitim alanında faaliyet gösteren en yaygın sivil toplum kuruluşu oldu. TEGV 2009 yılında Bakanlar Kurulu tarafından “izin almadan yardım toplama” hakkına sahip vakıflardan biri olarak tanındı. TEGV, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) ile olan iş birliği protokolü kapsamında Türkiye genelinde, 26 ilde 6 Eğitim Parkı, 42 Öğrenim Birimi ve 26 Ateşböceği Öğrenim Birimi’yle çocuklara çağdaş bir misyon ve vizyonla eğitim desteği vermeye devam ediyor.

Kontenjanımız dolmuştur, ilginize teşekkür ederiz.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

18. ve 19. Yüzyıl Resimlerinde İstanbul’un Tarihi Yarımadası

19. yüzyıla kadar siyasi otoritenin merkezi Topkapı Sarayı, klasik Osmanlı ve Bizans mimarisinin görkemli örnekleriyle tüm imparatorluğun kalbi gibidir Tarihi Yarımada. Osmanlı İmparatorluğunu yakından tanımak isteyen her batılı, resimler yoluyla da olsa Tarihi Yarımada’yı görmelidir önce. 

Deli Kralın Huzuruna Kabul

Deli Kralın Huzuruna Kabul

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor. Sanatçının, Osmanlı’nın İngiltere’ye gönderdiği ilk elçi Yusuf Agah Efendi yorumlarını, her ay Pera Müzesi Blog’undan takip edebilirsiniz.

Haliç

Haliç

Batılı ressamların İstanbul’u konu alan resimleri söz konusu olduğunda Haliç çok özel bir yere ve öneme sahiptir. Topkapı Sarayı ve anıtsal yapıların yer aldığı Tarihi Yarımada’yla, batılıların konakladığı, yabancı elçiliklerin yer aldığı Galata’yı birbirinden ayıran bu su kütlesi, geçişimli bir sınır gibidir adeta.