Polimer Kil ile Yeryüzü Çiçek Haritası

Pera Yetişkin

  • 12 Ocak 2024 / 19.00

Gelecek Hatıraları’nın “Bölgenin Hafızası” isimli bölümünden ilham alan atölyede katılımcılar geleneksel sanatlarda kullanılan çiçek türleri ve bu türlerin yetiştiği bölgelerin eşleştirildiği, arşivsel bir çiçek haritası oluşturuyor. Seramik sanatçısı Lütfullah Genç yürütücülüğünde gerçekleşen atölyede katılımcılar, kâğıt üzerinde başlayan tasarım sürecinin sonunda, polimer kil kullanarak amorf çiçekler meydana getiriyor.

Atölye Yürütücüsü: Lütfullah Genç
Kontenjan: 10 kişi
Süre: 90 dakika
Atölye başına katılım bedeli: 250 TL
Öğrenciler için atölye başına katılım bedeli: 125 TL (Katılımcıların girişte öğrenci kartlarını göstermesi rica olunur.)

Etkinlik Pera Müzesi’nde (yüz yüze) gerçekleşecektir.
Detaylı bilgi: ogrenme@peramuzesi.org.tr

Lütfullah Genç kimdir
Lütfullah Genç (1994, Giresun), 2018 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü'nden mezun oldu. 2021 yılında, “Kişisel Bellekten İmgelerin Sanat Nesnesine Dönüşümü” başlıklı teziyle Hacettepe Üniversitesi'nde yüksek lisansını tamamladı. Çalışmalarında sınıf, nesne ve bellek kavramlarına odaklanan sanatçı, psikolojinin algıda oluşturduğu yanılsamalara nesne kavramı üzerinden yaklaşıyor. Dar ve geniş zıtlıkları kullanarak algının geriliminden faydalanan sanatçı, bunu yaparken seramik başta olmak üzere farklı medyumlarla çalıştığı yeni medya ve enstalasyon ağırlıklı eserler üretiyor.

yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
yükleniyor ... Yükleniyor...
Yükleniyor ...

Hafıza  Anılar İnşa Etmek / Anı Odası / Ölümü Anımsa

Hafıza Anılar İnşa Etmek / Anı Odası / Ölümü Anımsa

Her hafıza bir iç hikâyeyi anlatır; her koleksiyonun da bir iç hikâyesi vardır. Koleksiyon; sanatçı, izleyici, koleksiyoner gibi pek çok farklı hafızanın, hikâyenin birbiri içine geçtiği yerdir.

Modernite  Moderni İnşa Etmek / Moderni Yeniden Biçimlendirmek

Modernite Moderni İnşa Etmek / Moderni Yeniden Biçimlendirmek

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.

Yüz Yüze

Yüz Yüze

Bir koleksiyonun en az dört kuşak boyunca aktarılması gerektiğine inanan ve bunu bir bayrak yarışına benzeten Nahit Kabakcı’nın 1980’lerden itibaren oluşturmaya başladığı Huma Kabakcı Koleksiyonu Türkiye’de, bilinçli ve sürekliliği olan az sayıdaki koleksiyondan biri.