Katherine Behar: Veri Girişi

8 Eylül - 16 Ekim 2016

Pera Müzesi teknoloji ve sanatı buluşturan güncel ve çarpıcı bir sergi düzenledi. New York’ta yaşayan, heykel, performans ve video alanlarında çalışan sanatçı Katherine Behar’ın pratiğine genel bir bakış sunan sergi, insan ve teknolojinin, karmaşık ve bazen de isyan niteliğindeki bir arada yaşama yollarını konu etti ve çalışan bedenlerin tekrarlayıp duran ağır işlere nasıl karşı koyabileceklerini ele aldı. İnsan ve makina arasındaki dayanışma noktalarını arayan ve bu bağlantılarda süregelen ırk, toplumsal cinsiyet ve sınıf dinamiklerinin izlerini süren Behar, verinin hem bir ölçüm biçimi hem de oldukça güçlü bir teknolojik meta olarak önemine odaklanıyordu.

Suna ve İnan Kıraç Vakfı Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu’ndan aldığı ilhamla ürettiği üç yeni eserde sanatçı, verinin atmosferik ve ağırlıksız olduğunu ima eden bulut bilgi işlem metaforunu sorguladı. Behar, “Nasıl oldu da veriye dair anlayışımız çarpık bir biçimde ağırlığı olmayan bir ölçü biçimine dönüştü?” sorusunu yöneltti. Sanatçının video animasyonları bulut benzeri oluşumlar tarafından yutulmuş bir grup bulut bilgi işlem kullanıcısına odaklandı. Sergi kapsamında belirlenen gün ve saatlerde gerçekleşen Data's Entry (Veri Girişi) performansında ise koreograf ve performans sanatçısı Aslı Bostancı ve Melih Kıraç verinin maddi mevcudiyetini temsil eden klavye tuşlarının meydana getirdiği bir yığınla zorlu bir mücadeleye girişti. Sergide ayrıca robotik elektrikli süpürgelerden oluşan Roomba Rumba, kıyamet sonrasını tasvir eden USB heykel serisi E-Waste (E-Atık), bir bilgisayar faresi sürüsü için Mors alfabesiyle yazılmış mesajlar basan bir 3D yazıcının bulunduğu 3D-&& ile sanatçının ironik ve etkileyici video eserleri de yer aldı. Küratörlüğünü Pera Müzesi ekibinden Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley’in yaptığı sergi, insan-makine ilişkisini ele alarak dijital tüketim ivmesini yavaşlatmayı ve insanlık olgusuna yeni bir bakış açısı sunmayı hedefledi.

Data's Entry (Veri Girişi) performansının programı için tıklayınız.

katkılarıyla

beko logo

teknoloji sponsoru

beko logo




sergi salonu boya sponsoru

jotun logo

Katherine Behar: Veri Girişi

Katherine Behar: Veri Girişi

2016 yılında Pera Müzesi’nde gerçekleşen Katherine Behar: Veri Girişi sergisi New York’ta yaşayan heykel, performans ve video alanlarında çalışan sanatçı Katherine Behar’ın pratiğine genel bir bakış sundu. Sergi, insan ve teknolojinin, karmaşık ve bazen de isyan niteliğindeki bir arada yaşama yollarını konu edindi ve çalışan bedenlerin tekrarlayıp duran ağır işlere nasıl karşı koyabileceklerini ele aldı. Küratörlüğünü Pera Müzesi ekibinden Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley’in üstlendiği sergiye kapsamlı bir yayın eşlik ediyor.

Katherine Behar <br/>“Optimistik Değil, Optimize”

Katherine Behar
“Optimistik Değil, Optimize”

Pera Müzesi 8 Eylül – 16 Ekim 2016 tarihleri arasında düzenlenen Katherine Behar: Veri Girişi sergisi kapsamında Katherine Behar ile bir sanatçı konuşması düzenliyor.

Veri Girişi

Veri Girişi

Pera Müzesi’nde Katherine Behar: Veri Girişi sergisi kapsamında, sergi boyunca Cuma, Cumartesi ve Pazar günleri belirlenen saatlerde sergiye adını veren Veri Girişi başlıklı bir performans gerçekleştiriliyor.

Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley

Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley

Pera Müzesi 8 Eylül – 16 Ekim tarihleri arasında düzenlediği Katherine Behar: Veri Girişi sergisi kapsamında, serginin küratörleri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley ile bir tur gerçekleştiriyor.

Video

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

Bilgisayarları beni kızdıran, güldüren dostlarım gibi görüyorum. Bu yüzden Behar’ın koca bir salonda dans ederek temizlik yapan robotlarını görünce, hem ıssız bir odada yalnız kaldıklarını görüp üzüldüm, hem de neşeyle dans etmelerinden keyiflerinin yerine olduğunu hissedip sevindim.

Gece Yarısı Hikâyeleri: Kırmızı Buton <br> Funda Özlem Şeran

Gece Yarısı Hikâyeleri: Kırmızı Buton
Funda Özlem Şeran

Çölde gece sakindi. Fareler bile ortalıkta yoktu. Karanlığın içinde birkaç LED yanıp sönüyor, dönüp duran bir fanın sesi sonsuz boşluğu dolduruyordu. Sessizliği bölen konuşma hiçbir yere varmıyor gibiydi.

Gece Yarısı Hikâyeleri: COGITO <br> Tevfik Uyar

Gece Yarısı Hikâyeleri: COGITO
Tevfik Uyar

Duruşma salonunun büyük bir mekan olacağını hayal etmişti. Hiç de öyle değildi. Kendi evinin salonu kadar bir yerin bir tarafını biraz yükseltip, üzerine yüksek bir kürsü yerleştirmişlerdi.