Minyatür 2.0

Güncel Sanatta Minyatür

11 Ağustos 2020 - 24 Ocak 2021

Minyatür sanatının güncel yorumlarına odaklanan sergi, Türkiye, İran, Pakistan, Suudi Arabistan, Azerbaycan gibi farklı ülkelerden 14 sanatçının eserlerini bir araya getirdi. Minyatürü yalnızca tarihsel bir form olarak değil, teorik potansiyelini vurgulamayı hedefleyen güncel bir sanat pratiği olarak da sundu. Heykelden videoya, fotoğraftan yerleştirmeye minyatürü yüzyıllar boyunca ikamet ettiği kitaplardan çıkarıp boyutlandıran sanatçılar, günümüz dünyasında minyatürün nasıl yaşayabileceğinin de araştırmasını yaptı.

Yüzyıllar önce formüle edildiği bağlamın ötesinde hem biçim hem içerik olarak farklılaşan güncel minyatür, sömürgecilik, oryantalizm, ekonomik eşitsizlik, toplumsal cinsiyet, kimlik politikaları, ayrımcılık, toplumsal şiddet, zorunlu göç, temsiliyet gibi konulara odaklandı. Sergi, sanatçıların tarihsel minyatüre farklı yaklaşımlarını vurgularken aynı zamanda ortaklaştıkları prensipleri açığa çıkarmayı hedefledi.

Azra Tüzünoğlu ve Gülce Özkara’nın hazırladığı sergide Hamra Abbas, Rashad Alakbarov, Halil Altındere, Dana Awartani, Fereydoun Ave, CANAN, Noor Ali Chagani, Cansu Çakar, Hayv Kahraman, Imran Qureshi, Nilima Sheikh, Shahpour PouyanShahzia Sikander ve Saira Wasim’in çalışmaları yer aldı.

Eser Künyeleri
Hayv Kahraman
Nabog, 2014
Keten üzerine yağlı boya
Her panel: 292.1 x 139.7 x 5.08 cm
Diptik: 292.1  x 279.4 x 110 x 5.08 cm
© Hayv Kahraman. Sanatçının, Jack Shainman Gallery’nin (New York),
VELMETTER’in (Los Angeles) ve The Third Line’ın (Dubai) izniyle

Imran Qureshi
Ilımlı Aydınlanma, 2009
Wasli kâğıdı üzerine mat sulu boya ve varak, 18 x 14 cm
Özel koleksiyon Sanatçının izniyle


Shahpour Pouyan
‘Anushirvan, Bakanları ve Buzurgmihr’in Sohbeti’ Ardından, 2016
Japon pirinç kâğıdı üzerine karışık teknik, 25 x 17 cm
Sanatçının ve Lawrie Shabibi’nin izniyle

Saira Wasim
Sessiz Talep, 2018
Wasli kâğıdı üzerine kâğıt kesiği, mürekkep, varak ve guaj boya, 71.5 x 65 cm
Sanatçının izniyle

Fereydoun Ave
İsimsiz, 2018
Çeşitli yün kumaşlar üzerine karışık teknik, 186 × 327 cm
Sanatçının izniyle

3 Boyutlu Gezin!

Minyatür 2.0

Minyatür 2.0

Minyatür sanatının güncel yorumlarına odaklanan Minyatür 2.0: Güncel Sanatta Minyatür sergisi, Türkiye, İran, Pakistan, Suudi Arabistan, Azerbaycan gibi farklı ülkelerden 14 sanatçının eserlerini bir araya getiriyor.

CANAN ve Filiz Adıgüzel Toprak <br> Moderatör: Gülce Özkara

CANAN ve Filiz Adıgüzel Toprak
Moderatör: Gülce Özkara

Türkiye, İran, Pakistan, Suudi Arabistan, Azerbaycan gibi farklı ülkelerden 14 sanatçının eserlerini bir araya getiren Minyatür 2.0: Güncel Sanatta Minyatür sergisi minyatür sanatının güncel yorumlarına odaklanıyor. Minyatürü yalnızca tarihsel bir form olarak değil, teorik potansiyelini vurgulamayı hedefleyen güncel bir sanat pratiği olarak da sunuyor.

İkilikleri Kırmak: Kovid Döneminde Sanat Üzerine Düşünceler <br> Shahzia Sikander ve Vishakha Desai

İkilikleri Kırmak: Kovid Döneminde Sanat Üzerine Düşünceler
Shahzia Sikander ve Vishakha Desai

Minyatür resmine getirilen çağdaş yaklaşımlara odaklanan Minyatür 2.0: Güncel Sanatta Minyatür sergisi Türkiye, İran, Pakistan, Suudi Arabistan ve Azerbaycan gibi çeşitli ülkelerden 14 sanatçının eserlerini bir araya getiriyor. Sanatçılar minyatürü yalnızca tarihsel bir nesne vasfıyla ele almayıp çağdaş sanat biçimi olarak minyatürün kuramsal potansiyelini vurguluyor.

Falname <br> CANAN

Falname
CANAN

Minyatür 2.0: Güncel Sanatta Minyatür sergisinde,1 MayısAdemler ve HavvalarGüzel ve Çirkin (Aslan ve Ceylan)İbretnüma ve Falname başlıklı işleriyle yer alan CANAN, İslam mitolojisindeki karakterlerden etkilenerek hazırladığı 71 adet minyatürden oluşan Falname’den yola çıkarak bir performans gerçekleştiriyor. 

Video

İçeri Adım, Dışarı Adım

Minyatür 2.0: Güncel Sanatta Minyatür sergisi, minyatürden yola çıkan eserleri yan yana getirerek, minyatüre farklı yaklaşımları ve ortaklaştıkları prensipleri açığa çıkarıyor. Sergide yer alan sanatçıların ortak noktasını ise dünyaya minyatür aracılığıyla bakmaları oluşturuyor. İçeri Adım, Dışarı Adım başlıklı program ise, sanatçıların sergide minyatürü kullanarak işaret ettiği konuların yansımasının izini süren, hikayelerine hem içeriden hem de dışarıdan bir gözle bakmaya çalışan 3 filme yer veriyor.

Minyatür 2.0, Güncel Sanatta Minyatür

Pera Müzesi Öğrenme Programları, 18 Ağustos 2020 - 15 Ocak 2021 tarihleri arasında, Minyatür 2.0: Güncel Sanatta Minyatür adlı sergiye paralel olarak çeşitli yaş gruplarına yönelik birbirinden renkli çevrimiçi atölyeler düzenliyor.

Yarıyıl Tatili Atölyeleri

Pera Öğrenme, 26 Ocak - 13 Şubat 2021 tarihleri arasında, Yarıyıl Tatili Öğrenme Programları kapsamında 4-12 yaş gruplarına yönelik Zoom Meeting uygulaması üzerinden gerçekleşecek etkinliklerde, rehber eşliğinde yapılan 3 boyutlu çevrimiçi sergi turundan sonra, sergiye yönelik çeşitli atölyeler düzenliyor.

"Mimarlık ile Dans"

"Mimarlık ile Dans"

Sanırım Frank Zappa (bazıları bunu Laurie Anderson’ın söylediğini iddia ediyor) bir söyleşisinde “müzik üzerine yazmak mimarlık ile dans etmeye benzer” demiş. 

Sonsuz Paris (1959-1965)

Sonsuz Paris (1959-1965)

1960’lı yıllarda, Alberto Giacometti yaşadığı kente, Paris’e, sokaklarını, kafelerini, atölyesini ya da karısı Annette’in dairesi gibi daha özel yerleri çizerek saygısını sunmuştur, bu çizimler onun en son kitabını oluşturacaktır: Paris sans fin (Sonsuz Paris). 

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Ay Havuzu <br>  Işın Beril Tetik

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Ay Havuzu
Işın Beril Tetik

Ela bir yıl önce, yedi dakikalığına ölmüştü. Küçük kardeşinin parktaki kum havuzunun içinde neşeyle oyun oynayışını seyrederken gelmişti ölüm ona. Tüm dünyasını bembeyaz yakıcı bir ışıkla kaplayan ani bir ışıma, bir canavarın kükreyişini andıran zalim bir gümbürtü…