İnsanın Ölçüsü

24 Temmuz - 24 Ağustos 2020

Pera Film, Pera Müzesi’nin Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu sergisi kapsamındaki seçkisini çevrimiçi olarak izleyici ile buluşturuyor. “Normal” algımızın yeniden şekillendiği ve standartlarımızın dışında pratiklere yöneldiğimiz bu zamanlarda, İnsanın Ölçüsü başlıklı program evrensel standartların ilk formları olan ağırlık ve ölçülerin gelişimini ve değişimini ele alıyor. Suna ve İnan Kıraç Vakfı Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu sergisi MÖ 2. binden günümüze, yaklaşık dört bin yıl boyunca Anadolu coğrafyasında kullanılmış, kullanıldıkça dönüşmüş; ölçüldükçe standartlaşma sürecine dahil olmuş ağırlık ve ölçü aletlerine ev sahipliği yapıyor. Programda yer alan belgesel ve video işler de ölçme ve tartma pratiklerimizin köklü geçmişine ışık tutmayı amaçlıyor. İnsanın Ölçüsü programı, 24 Ağustos’a kadar Pera Müzesi'nin web sitesi üzerinden ulaşılabilir.

 Ağırlıklar ve Ölçüler, Sayı: Ağırlık ve Deniz

Ağırlıklar ve Ölçüler, Sayı: Ağırlık ve Deniz

Ağırlıklar ve Ölçüler

Ağırlıklar ve Ölçüler

Kağıt Ağırlığı

Kağıt Ağırlığı

Modern Teraziler

Modern Teraziler

Hassasiyet: Her Şeyin Ölçüsü

Hassasiyet: Her Şeyin Ölçüsü

Bulut Profilleri: Ağırlıksız Ölçüler

Bulut Profilleri: Ağırlıksız Ölçüler

Tüm Zamanlara, Tüm Üzgün Taşlara

Tüm Zamanlara, Tüm Üzgün Taşlara

Doğu’ya Yolculuk

Doğu’ya Yolculuk

10 Kasım 2016 – 29 Ocak 2017 tarihleri arasında 19. yüzyılın en özgün manzara ressamlarından Fransız sanatçı Félix Ziem’i ağırlıyoruz.

İki çocuk portresinden yola çıkarak...

İki çocuk portresinden yola çıkarak...

Suna ve İnan Kıraç Vakfı’na ait Oryantalist Resim Koleksiyonu’nda bugüne kadar Pera Müzesi’nin ikinci katındaki sergilerde de yer almış iki çocuk portresi bulunmaktadır. 20. yüzyıl başlarında, 4 yıl arayla yapılmış bu resimlerdeki çocuklardan biri Sultan Abdülhamid’in oğullarından Şehzade Abdürrahim Efendi, diğeri ise Osman Hamdi Bey’in kızı Nazlı’dır.

Tarkovsky: Zamanın İzleri

Tarkovsky: Zamanın İzleri

"Tarkovsky’nin ilk filmlerini keşfetmem, tam bir mucizeydi. Kendimi daha önceden hiç anahtarlarına ulaşamadığım bir kapının önünde buldum. Her zaman açıp ötesine geçmek istediğim bir kapı… Sonunda biri, nasıl söyleyeceğimi bilemediğim şeyleri ifade etmişti. Benim için Tarkovsky en büyük film yapımcısıdır.”