Bulut Profilleri: Ağırlıksız Ölçüler

Sanatçı: Katherine Behar
2013, 7', renkli 

Kısmen bir bulut tarafından yutulmuş dijital bir figür, arayüzle iletişim kurmak için tanınamayacak pozisyonlara girmek zorundadır. İnsanın kendisini buluta yerleştirmeye yönelik imkânsız çabası, gündelik kullanıcıların bulut bilişiminin zorlu, çoğunlukla insanı sinirlendiren arayüzlerinde deneyimledikleri alçaltıcı bir gerçekliktir. Web’in sunduğu uygulamalar ve veri saklama hizmetleri ağının günlük konuşma dilindeki ismi olan "Bulut bilişimi" gökyüzünde masum bir biçimde gezinen şekilsiz bir hiçliği temsil eder. Ancak onları anlaşmazlıklardan uzak, dolaysız ya da eleştirinin ötesinde bir şey olarak hayal etmek, bulut teknolojilerinin önemini gözden kaçıran "bulutlu" bir yanlış algıdır. Pera Müzesi'nin Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu'ndan ilhamla hazırlanan ve Katherine Behar: Veri Girişi sergisi kapsamında koleksiyonda sergilenen bu proje, veri ölçüm sürecine yeniden ağırlık kazandırmayı amaçlıyor.

PSC-CUNY Award desteği ile Professional Staff Congress ve City University of New York tarafından fonlanmıştır.  8 Eylül-16 Ekim 2016 tarihleri arasında Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley küratörlüğünde Pera Müzesi’nde gerçekleştirilen “Katherine Behar: Veri Girişi” sergisi kapsamında üretilmiştir.

İnsanın Ölçüsü

Ağırlıklar ve Ölçüler, Sayı: Ağırlık ve Deniz

İnsanın Ölçüsü

Ağırlıklar ve Ölçüler

İnsanın Ölçüsü

Kağıt Ağırlığı

İnsanın Ölçüsü

Modern Teraziler

İnsanın Ölçüsü

Hassasiyet: Her Şeyin Ölçüsü

İnsanın Ölçüsü

Bulut Profilleri: Ağırlıksız Ölçüler

İnsanın Ölçüsü

Tüm Zamanlara, Tüm Üzgün Taşlara

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Konstantinopolis’te Mucizevi Şifalar

Göz kamaştırıcı güzellikleriyle Konstantinopolis’in ihtişamını yaratan kutsal mekânlar, aynı zamanda değerli röliklerin saklandığı yerlerdi ve bu nedenle şifa kaynaklarıydı. 

Bir Eşya Toplantısının Gayrı Resmi Tutanağı

Bir Eşya Toplantısının Gayrı Resmi Tutanağı

Grayson Perry bu çömlekte cansız nesnelerin, özellikle de alışveriş merkezlerinden satın aldığımız nesnelerin, kanepelerin, meyve suyu sıkacaklarının ve pahalı temizlik araçlarının dile gelip, hakkımızda tam olarak ne düşündüklerini bize söylediklerini hayal ediyor. 

Tarkovsky: Zamanın İzleri

Tarkovsky: Zamanın İzleri

"Tarkovsky’nin ilk filmlerini keşfetmem, tam bir mucizeydi. Kendimi daha önceden hiç anahtarlarına ulaşamadığım bir kapının önünde buldum. Her zaman açıp ötesine geçmek istediğim bir kapı… Sonunda biri, nasıl söyleyeceğimi bilemediğim şeyleri ifade etmişti. Benim için Tarkovsky en büyük film yapımcısıdır.”