Pera Film; Institut français ve İsrail Başkonsolosluğu işbirliğiyle Vatan ve Sürgün: Amos Gitai Sineması adlı bir programını sunuyor. Gitai’nin yedi filminin yer aldığı program kapsamında 30 Kasım Cumartesi günü saat 16:00’da ünlü yönetmenle ile bir söyleşi gerçekleştirilecek.
1950’de doğan ve 2000 yılında Cannes’da gösterilen filmi Kippur’la ünlenen İsrailli yönetmen Amos Gitai, filmlerini büyük oranda kişisel deneyimlerine dayandırıyor; Yom Kippur savaşı ve İsrail’in diğer tarihsel olayları gibi...Gitai süper-8mm kamerasıyla kısa deneysel filmler yapmaya, mimarlık eğitimi alırken başladı. 1973’te Yom Kippur savaşı sırasında askerlik yaparken kamerasını da yanında götürdü, cephede film çekme deneyiminden, çağdaş İsrail, anti-Semitizm ve sınırların değişken doğası üzerine film ve videolar yapma tutkusu doğdu. Kariyerinin ilk döneminde Gitai İsrail televizyonu için tartışmalı belgeseller yaptı, bunların arasında Kudüs’te tek bir evin yıllar içinde siyasal nedenler dolayısıyla geçirdiği değişimleri ele alan House (Ev, 1980) ve İsrail’in Batı Şeria’yı işgal etmesini konu alan Field Diary (Savaş Günlüğü, 1982) sayılabilir. Gitai belgesel film yapımcılığının sınırlarını, kaydettiği değişken gerçeklikler kadar değişebilir olan bir dizi belgeselle genişletti.
Bugün Gitai’nin sanatı –yalnızca filmleri değil- derin bir olgunluk düzeyine ulaşmış durumda; yönetmen olarak sahip olduğu zengin kariyer boyunca ilgilendiği temaların peşinden, fotoğraf gibi başka disiplinlerde gitmeyi sürdürüyor. Çektiği görüntüler, kişisel ve kolektif bellek arasında gidip geliyor. O anda çekilen ve anın tüm duygularını içeren bu görüntüler, bir tür doğaçlama özyaşamöyküsü ve geriye bakıldığında, paylaşılmış bir gerçekliğin tanıklığını yapıyorlar. Yapıtının tutarlılığı ve evrimi, kullandığı medyanın çeşitliliğinde de açıkça görülebiliyor ve bu çeşitlilik, birleştirici unsuru esasen biyografik olan karmaşık bir mozaik oluşturuyor. Yapıtlarıyla ilgili büyük retrospektifler Paris, Centre Pompidou’da, New York, Museum of Modern Art (MoMA) ve Lincoln Center’da ve Londra, British Film Institute’ta gösterildi.
işbirliğiyle
20 Kasım
19.00 Alila
21 Kasım
19.00 Yurttan Haberler – Evden Haberler
22 Kasım
19.00 Bir Gün Anlayacaksın
23 Kasım
14.00 Roses à Crédit
16.00 Bir Gün Anlayacaksın
18.00 Esther
27 Kasım
19.00 Alila
28 Kasım
19.00 Esther
29 Kasım
19.00 Yurttan Haberler – Evden Haberler
30 Kasım
14.00 Kippur
19.00 Çatışma Sonu
1 Aralık
14.00 Çatışma Sonu
16.00 Kippur
18.00 Roses à Crédit
20 Kasım
19.00 Alila
21 Kasım
19.00 Yurttan Haberler – Evden Haberler
22 Kasım
19.00 Bir Gün Anlayacaksın
23 Kasım
14.00 Roses à Crédit
16.00 Bir Gün Anlayacaksın
18.00 Esther
27 Kasım
19.00 Alila
28 Kasım
19.00 Esther
29 Kasım
19.00 Yurttan Haberler – Evden Haberler
30 Kasım
14.00 Kippur
19.00 Çatışma Sonu
1 Aralık
14.00 Çatışma Sonu
16.00 Kippur
18.00 Roses à Crédit
Amos Gitai’nin sanatı –yalnızca filmleri değil- derin bir olgunluk düzeyine ulaşmış durumda; yönetmen olarak sahip olduğu zengin kariyer boyunca ilgilendiği temaların peşinden, fotoğraf gibi başka disiplinlerde gitmeyi sürdürüyor. Çektiği görüntüler, kişisel ve kolektif bellek arasında gidip geliyor.
Mersad Berber (1940-2012), Bosna-Hersek ve Yugoslav sanatının 20. yüzyılın ikinci yarısındaki en önemli temsilcilerinden biridir. İfade gücü ve eşsiz yeteneği sayesinde yerel sanat çevresini çağdaş Avrupa ve dünya sanatının bir parçası haline getiren Berber, Bosna-Hersek’in çağdaş kültür tarihinde son derece dinamik bir döneminde yaşamıştır.
Dört bölümlük ‘Söylenen Şeyler’ yazı serisinin sonuna geldik – bu hafta çömleğin kendisi dile geliyor, ve söyleyecek çok şeyi var!
Salı - Cumartesi 10.00 - 19.00
Cuma 10.00 - 22.00
Pazar 12.00 - 18.00
Müze Pazartesi
günü kapalıdır.
Çarşamba günleri öğrenciler müzeyi
ücretsiz ziyaret edebilir.
Tam: 200 TL
İndirimli: 100 TL
Grup: 150 TL (toplu 10 bilet ve üstü)