Yurttan Haberler – Evden Haberler

  • 21 Kasım 2013 / 19.00
  • 29 Kasım 2013 / 19.00

Yönetmen: Amos Gitai
İsrail, Fransa , Belçika
; 97’, 2005, renkli
İbranice, İngilizce, Arapça, Fransızca; Türkçe altyazıyla

1948 savaşında Filistinli sahibi tarafından terk edilen; boş olduğu için İsrail hükümeti tarafından el konulan; 1956’da Yahudi göçmenlere kiralanan; 1980’de, burayı üç katlı bir eve dönüştürmek isteyen bir profesöre satılan bir bina... Batı Kudüs’teki bu bina, 25 yıl önceki gibi bir mikrokozmos değildir artık. İçinde yaşayanlar dağılmış, kendisi de yıkılmıştır, ama bu ortak alan, İsrail-Filistin meselesinin hem duygusal, hem de fiziksel anlamda tam merkezinde olmayı sürdürmektedir. Somut gerçekler, dağınık hikayelere ve anılara dönüşmüştür. Yeni bir kimlik, yeni bir diaspora ortaya çıkmıştır. Yurttan Haberler/Evden Haberler ile Amos Gitai, House (Ev) (1980) ve A House in Jerusalem (Kudüs’te Bir Ev) (1998) ile başlayan üçlemeyi tamamlıyor. Bir tür insan arkeolojisi yaratan Gitai, binada yaşayanlar arasında, geçmişle bugün arasında, İsraillilerle Filistinliler arasındaki ilişkiyi inceliyor. Her biri kendi içinde hem bölgenin, hem de dünyanın kaderine dair bir işarete dönüşüyor.

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Esther

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Kippur

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Alila

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Yurttan Haberler – Evden Haberler

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Çatışma Sonu

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Bir Gün Anlayacaksın

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Roses à Crédit

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

Bilgisayarları beni kızdıran, güldüren dostlarım gibi görüyorum. Bu yüzden Behar’ın koca bir salonda dans ederek temizlik yapan robotlarını görünce, hem ıssız bir odada yalnız kaldıklarını görüp üzüldüm, hem de neşeyle dans etmelerinden keyiflerinin yerine olduğunu hissedip sevindim.

Kuyunun Yanında

Kuyunun Yanında

Tadeusz Ajdukiewicz Doğu’yu, 1877’de, Władysław Branicki’yle birlikte çıktığı Suriye, Mısır, Türkiye ve Kırım turunda keşfetti. Bu deneyim onda derin bir etki yarattı, yaşamının sonuna kadar da Doğulu temaları kullanmayı sürdürdü. 

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Sonsuz bir ihtimal olarak Mavi

Yves Klein’ın mavi pigmentlerini akla getiren bir rengin perdeyi boylu boyunca kapladığını düşünün. Neredeyse 80 dakika boyunca mavinin tonlarında en ufak bir oynama olmasa bile, zihnimiz durduğu yerde durmuyor. Sabit bir maviliğe ne kadar uzun süre bakabiliriz? Mavi tonlar titreyerek, kendi gölgelerini yaratarak bize oyunlar oynamaz mı? Maviden gözlerimiz kamaşmaz mı?