Kippur

  • 30 Kasım 2013 / 14.00
  • 1 Aralık 2013 / 16.00

Yönetmen: Amos Gitai
Oyuncular:
 Liron Levo, Tomer Ruso, Uri Ran Klauzner, Yoram Hattab, Guy Amir Screenplay Amos Gitai, Marie-José Sanselme
İsrail, Fransa; 120’, 2000, renkli
İbranice; Türkçe altyazıyla

1973. Yom Kippur’da (Kefaret Günü), ülke sessizdir. Savaş patlak verdiğinde Weinraub ve arkadaşı Ruso, Golan Tepeleri’ne birliklerine katılmak isterler. Her yerde kaos hüküm sürmektedir. Birliklerini bulamazlar; bunun üzerine Hava Kuvvetleri’nin acil yardım birliğine katılmaya karar verirler. Birkaç gün sonra içinde bulundukları helikopter, Golan Tepeleri üzerinde bir füzeyle düşürülür.

“Film boyunca izleyiciler şu absürt soruyu sorup durur: savaşta mıyız, yoksa savaş başka bir yerde, ekranın dışında mı oluyor, ya da kamera buraya gelmeden hemen önce mi olmuş? Asla kesin bir yanıt bulamıyoruz, sonra da bu belirsizliğin aslında savaşla ilgili en derin hakikat olduğunu fark ediyoruz, sinema bunu neredeyse hiç göstermemiş; bu çarpıcılık ve yoğunluk nefesinizi kesiyor. (...) Kippur’da savaşın filmini çekmenin ilkesi basit ve net. Gerçek yer ve zamanları yeğlemek, (...) kamerayı askerlerle birlikte yürüyen ek bir kişi haline getirmek, havalanmadan önce helikoptere yetişmek için diğerlerinin arkasından koşmasını sağlamak. İzleyici, hem savaşın içinde, hem de grubun dışında, onlara eşlik ediyor. Film izleyicide asla onlardan biri olma fantezisini cesaretlendirmiyor.”

Charles Tesson, Cahiers du cinéma, no. 549, Eylül 2000.

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Esther

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Kippur

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Alila

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Yurttan Haberler – Evden Haberler

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Çatışma Sonu

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Bir Gün Anlayacaksın

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Roses à Crédit

Kippur

Viyana'dan Dönüş

Viyana'dan Dönüş

Józef Brandt, 17. yüzyıl Polonya’sına büyük ilgi duymuştur. En sevdiği temalar arasında savaş sahnelerinin yanı sıra muharebenin öncesi ve sonrasını ele alan gündelik yaşam sahneleri bulunmaktadır. 

Döküntü Müzesi  <br> Dayanita Singh

Döküntü Müzesi
Dayanita Singh

 Dayanita Singh, izleyicileri çok defa bir sergi ortamı dahilinde fotografik dokümanları bir araya getirmeye veya yeniden şekillendirmeye davet ederek bu ortak tarihi araştırıyor.

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman’ın bu videoları doğrudan doğruya izleyiciyi muhatap alıyor. Ekranda beliren oyuncuların farklı şekillerde söyledikleri cümleler cevaplanması imkânsız varoluşsal sorulara dönüştükçe dinleyici kendini sorguda hissetmeye başlar.