Kippur

  • 30 Kasım 2013 / 14.00
  • 1 Aralık 2013 / 16.00

Yönetmen: Amos Gitai
Oyuncular:
 Liron Levo, Tomer Ruso, Uri Ran Klauzner, Yoram Hattab, Guy Amir Screenplay Amos Gitai, Marie-José Sanselme
İsrail, Fransa; 120’, 2000, renkli
İbranice; Türkçe altyazıyla

1973. Yom Kippur’da (Kefaret Günü), ülke sessizdir. Savaş patlak verdiğinde Weinraub ve arkadaşı Ruso, Golan Tepeleri’ne birliklerine katılmak isterler. Her yerde kaos hüküm sürmektedir. Birliklerini bulamazlar; bunun üzerine Hava Kuvvetleri’nin acil yardım birliğine katılmaya karar verirler. Birkaç gün sonra içinde bulundukları helikopter, Golan Tepeleri üzerinde bir füzeyle düşürülür.

“Film boyunca izleyiciler şu absürt soruyu sorup durur: savaşta mıyız, yoksa savaş başka bir yerde, ekranın dışında mı oluyor, ya da kamera buraya gelmeden hemen önce mi olmuş? Asla kesin bir yanıt bulamıyoruz, sonra da bu belirsizliğin aslında savaşla ilgili en derin hakikat olduğunu fark ediyoruz, sinema bunu neredeyse hiç göstermemiş; bu çarpıcılık ve yoğunluk nefesinizi kesiyor. (...) Kippur’da savaşın filmini çekmenin ilkesi basit ve net. Gerçek yer ve zamanları yeğlemek, (...) kamerayı askerlerle birlikte yürüyen ek bir kişi haline getirmek, havalanmadan önce helikoptere yetişmek için diğerlerinin arkasından koşmasını sağlamak. İzleyici, hem savaşın içinde, hem de grubun dışında, onlara eşlik ediyor. Film izleyicide asla onlardan biri olma fantezisini cesaretlendirmiyor.”

Charles Tesson, Cahiers du cinéma, no. 549, Eylül 2000.

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Esther

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Kippur

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Alila

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Yurttan Haberler – Evden Haberler

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Çatışma Sonu

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Bir Gün Anlayacaksın

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Roses à Crédit

Kippur

Büyük Birader’i Çiftdüşünüyoruz! 1984′ten 11 Alıntı

Büyük Birader’i Çiftdüşünüyoruz! 1984′ten 11 Alıntı

Çiftdüşün Çiftgörü sergimiz George Orwell’ın 1984 romanında kullandığı “Çiftdüşün” kavramına bir göndermeyle isim buldu ve aralarında Tracey Emin, Marcel Dzama, Anselm Kiefer, Bruce Nauman, Raymond Pettibon ve Thomas Ruff gibi isimlerin yanı sıra Türk sanatçıların da yer aldığı seçki, çoğulcu düşünmenin izini sanat eserleri üzerinden sürdü.

Akışkan Rego

Akışkan Rego

Her ne kadar Rego, geç de olsa, çağının öncü feministlerinden biri olarak kabul edilmişse de, cinsel akışkanlığı ele alışıyla ilgili çok az şey yazılmıştır. Hatta çizim ve resimlerindeki sado-mazoşist akım, partiarka ile sömürülen kadın arasındaki klasik çatışmanın bir okuması olarak anlaşılmıştır. Türkiye ve Almanya’daki ilk müze sergileri, Rego’nun toplumsal cinsiyet ve kimlik hakkında sanıldığının çok ötesinde akışkan bir anlayışa sahip olduğunu gösteriyor.  

Kimliğin Parçaları

Kimliğin Parçaları

1972 yılında Bosna-Hersek’teki ilk Güzel Sanatlar Akademisi olarak kurulan Saraybosna Güzel Sanatlar Akademisi kuruluşundan bu yana Saraybosna çağdaş sanatının en önemli temsilcilerinden biri oldu.