Çatışma Sonu

  • 30 Kasım 2013 / 19.00
  • 1 Aralık 2013 / 14.00

Yönetmen: Amos Gitai
Oyuncular:
 Juliette Binoche, Liron Levo, Jeanne Moreau, Barbara Hendricks, Dana Ivgy, Hiam Abbass, Tomer Russo, Israel Katorza, Yussuf Abu Warda, Uri Klauzner
İsrail, Fransa, Almanya, İtalya; 115’, 2007, renkli
İbranice, İngilizce, Fransızca, Arapça; Türkçe altyazıyla

Ana, babasının ölümü üzerine Fransa’ya gelen, yıllardır ayrı olduğu İsrailli üvey erkek kardeşi Uli ile yeniden bir araya gelir. 20 yıl önce doğum sonrasında evlatlık verdiği kızının izini bulmak üzere İsrail’e dönmeye karar verir. Araba, tren ve vapurla sınırları aşan Ana ve Uli, Gazze’deki İsrailli yerleşimcilerin 2005’te ordu zoruyla bölgeden çıkarılmasının yarattığı duygusal ve fiziksel çalkantının ortasına düşer... Burada “çatışma sonu” (disengagement), İsrail hükümetinin Gazze’den çekilme politikalarına ve İsrail vatandaşlarının bölgedeki tartışmalı alanlarda kurduğu yasadışı yerleşimlerin zorla yıkılmasına açıkça gönderme yapıyor. Ancak Amos Gitai’nin yaratıcılığı, bu terime çok daha ince ve kişisel başka bir anlam yüklüyor. Bu iki anlam düzeyi birbiriyle konuşurken, Gitai de bütün sanatını konuşturuyor ve terimi hem duygusal, hem de entelektüel anlamda derinlemesine inceliyor. Ortaya çıkan sonuç, Gitai’nin en iyi yapıtlarından biri.

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Esther

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Kippur

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Alila

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Yurttan Haberler – Evden Haberler

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Çatışma Sonu

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Bir Gün Anlayacaksın

Vatan ve Sürgün <br/>Amos Gitai’nin Sineması

Roses à Crédit

Çatışma Sonu

On Dokuzuncu Yüzyılda Gezgin Olmak

On Dokuzuncu Yüzyılda Gezgin Olmak

N’olmuş? işbirliğiyle hazırlanan yazı dizimiz devam ediyor. Kendilerini; “Bilindik N’olmuş? sorusunu her gün yeniden soruyor, karşımıza çıkan sayısız beklenmedik cevabı sizlerle paylaşıyoruz. 

Giorgio de Chirico

Giorgio de Chirico

De Chirico, Mart 1910’da, annesi ve erkek kardeşiyle birlikte Floransa’ya taşındı. De Chirico, ilk metafizik resmini yaptı: Santa Croce Meydanı’ndan esinlediği Bir Güz Öğleden Sonrasının Muamması’nı. 

Barbara Hammer’dan Sanatın İfade Gücü Üzerine

Barbara Hammer’dan Sanatın İfade Gücü Üzerine

Pera Film’in Amerikan deneysel sinemasının öncü kadın sanatçılarından Barbara Hammer’ın film ve videolarından retrospektif niteliğinde sunduğu Barbara Hammer
Beden Politikaları programı 19 Nisan - 25 Mayıs 2018 tarihleri arasında gerçekleşiyor.