237 No’lu Oda

  • 28 Şubat 2015 / 19.00
  • 8 Mart 2015 / 18.00

Yönetmen: Rodney Ascher
Oyuncular: Bill Blakemore, Geoffrey Cocks, Juli Kearns
ABD, 102’, 2012, renkli
İngilizce, Türkçe altyazıyla

Stanley Kubrick’in filmi Cinnet / The Shining’in (1980) gizli anlamları hakkındaki sayısız teoriyi inceleyen öznel bir belgesel. Film 30 yılı aşkın bir süre önce çekilmiş olabilir ama tartışmalar, spekülasyonlar ve gizemler yaratmayı sürdürüyor. Dış ses, film klipleri, animasyon ve dramatik canlandırmalarla beş çok farklı bakış açısı ele alınıyor. Birlikte izleyiciyi yeni bir labirente sokacaklar – sonsuz yan yollar ve çıkmazlarla dolu, çok sayıda girişi olan ama çıkışı olmayan bir labirent.

Sinema Seni Seviyorum

Nefret

Sinema Seni Seviyorum

Bardot, la Méprise

Sinema Seni Seviyorum

Henri-Georges Clouzot’nun Cehennemi

Sinema Seni Seviyorum

Serbest Radikaller: Bir Deneysel Sinema Tarihi

Sinema Seni Seviyorum

Agnès’in Plajları

Sinema Seni Seviyorum

Aya Yolculuk

Sinema Seni Seviyorum

Olağanüstü Yolculuk

Sinema Seni Seviyorum

237 No’lu Oda

Sinema Seni Seviyorum

Bu Filme Henüz Yaş Sınırlaması Getirilmedi

Sinema Seni Seviyorum

Sapığın Sinema Rehberi

Sinema Seni Seviyorum

Lütfen Başa Sarın

237 No’lu Oda

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu. 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.