60’’

Yönetmen: Koray Kesik
Türkiye, 2024, 60’, DCP, renkli
Türkçe; İngilizce altyazılı

Antakya, binlerce yıldır ayakta duran ve defalarca depremle yıkılıp yeniden kurulan kadim bir şehirdir. 6 Şubat 2023 tarihinde gerçekleşen ve yaklaşık 60 saniye süren depremle bir kez daha yerle bir oldu.

60’’, depremin ikinci gününde şehirden çıkmaya çalışan binlerce aracın oluşturduğu kilometrelerce uzunlukta bir araç trafiği görüntüsüyle başlar. Şehirden çıkmaya çalışan büyük çoğunluğun ardından kentin yıkıntıları arasında kalmak zorunda olanlarla ya da gitmeyi seçenek olarak kabul etmeyenlerle baş başa kalırız. Bundan sonra çetin bir hayatta kalma süreci, yıkılan binaların arasında birbirinden farklı hayatların içinde bir yaşama uğraşı gelir gözümüzün önüne. Her planda tanık olduğumuz görüntüler Antakya’nın yıkılmadan önceki halini düşündürür ve şehrin katmanlarını hissettirir bizlere. Şehrin insanları toparlanmaya çalışırken bir yandan da gece gündüz devam eden, her yeri toz içinde bırakan bir moloz toplama eylemi baş gösterir. Bu yıkım ve moloz toplama eylemi hala acısını ve yasını içinde yaşayan Antakyalının nefes almasına dahi izin vermez. Çalışmalar canlı yaşamını ve doğanın dengelerini alt üst eden acelecilikle, hukuksuzca ve acımasızca yapılır. İş makinelerinin sesleri günlük yaşamın bir parçasıdır artık.  Ortaya gerçeküstü görüntüler çıkar. Ne insanın ve hayvanın ne de toprağın ve suyun nefes alma şansı yoktur.

Yine de hayat devam eder. Antakya insanı devletin bütün organları tarafından yalnız bırakılmıştır.  Fakat yurtlarında kalma imkanını oluşturmak için her koşulu zorladıklarını görürüz. Bu süreçte, çoğu deprem felaketi yaşamış olan Antakyalıların kendi çabalarıyla yardımlaşma ağları kurulmuş, ilk günlerin yaraları sarılmaya çalışılmıştır. 60 saniye süren, 60 plandan oluşan belgesel film depremin ilk yılı dolarken bizi ilk günden itibaren yaşananlara tanıklığa çağırıyor.

Film ekibinin katılımıyla gerçekleşecektir.

DOCUMENTARIST 17. İstanbul Belgesel Günleri

Dargeçit

DOCUMENTARIST 17. İstanbul Belgesel Günleri

Küçük Buluntular

DOCUMENTARIST 17. İstanbul Belgesel Günleri

Sessiz Dans

DOCUMENTARIST 17. İstanbul Belgesel Günleri

Anadolu’nun Deli Kadınları

DOCUMENTARIST 17. İstanbul Belgesel Günleri

Yakto Terk Edilemez!

DOCUMENTARIST 17. İstanbul Belgesel Günleri

No.910

DOCUMENTARIST 17. İstanbul Belgesel Günleri

Kürdistan’da Sis ve Gece

DOCUMENTARIST 17. İstanbul Belgesel Günleri

Sweet Home Adana

DOCUMENTARIST 17. İstanbul Belgesel Günleri

Elizabeth’in Biricik Yaşamı

DOCUMENTARIST 17. İstanbul Belgesel Günleri

Zarafet ve Şiddet Arasında

DOCUMENTARIST 17. İstanbul Belgesel Günleri

60’’

DOCUMENTARIST 17. İstanbul Belgesel Günleri

Nehre Su Taşımak: 20. Yılında Anadolu Kültür

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Turquerie

Turquerie

14. yüzyılda Balkanlar’a giren, 15. yüzyılda Konstantinopolis’i fetheden, 16. yüzyılda Viyana kapılarına dayanan Osmanlı İmparatorluğu, uzun süre Avrupa’nın korkulu rüyası olmuştur. Ancak 17. yüzyıl sonlarına gelindiğinde imparatorluğun genişlemesi durmuştu.