Alternatif Sonlar, Radikal Başlangıçlar

  • 2 Aralık 2017 / 14.00
  • 10 Aralık 2017 / 14.00

Taşlar ve Su Ağırlığı / Stones & Water Weight ,Mykki Blanco, 2017, 6' 40''
DiAna'nın Saç Ego Remixi / DiAna's Hair Ego Remix, Cheryl Dunye & Ellen Spiro, 2017, 8' 38''
Atlantik Bir Kemik Denizidir / Atlantic is a Sea of Bones, Reina Gossett, 2017, 7' 32''
Yüz Hakkında: Bir Siyahi Yapımcının Evrimi / About Face: The Evolution of a Black Producer, Thomas Allen Harris, 2017, 8' 12''
İyi Geceler, Kia / Goodnight, Kia, Kia Labeija, 2017, 5' 20''
Labirent 1.0 / The Labyrinth 1.0, Tiona McClodden, 2017, 5' 47''
100 Sevgili Karışık Kasedi (demo) / 100 Boyfriends Mixtape (demo), Brontez Purnell, 2017, 8' 09''
 

Alternatif Sonlar, Radikal Başlangıçlar Visual AIDS’in 28 yıldır düzenlediği Sanat(sızlık) Günü projesinin son durağı. Visual AIDS adına küratörlüğünü Erin Christovale ve Vivian Crockett’ın üstlendiği, siyahilerin süregelen AIDS anlatılarını öne çıkaran bu video programı için sanatçılar; Mykki Blanco, Cheryl Dunye, Ellen Spiro, Reina Gossett, Thomas Allen Harris, Kia LaBeija, Tiona Nekkia McClodden ve Brontez Purnell’den kısa videolar üretmeleri istendi. HIV/AIDS’in siyahi topluluklar içindeki etkisine rağmen bu hikaye ve deneyimler, daha genel sanatsal ve tarihsel anlatılardan sürekli dışlanıyor. 2016’da Afrika kökenli Amerikalılar ABD’deki tüm yeni HIV tanılarının yüzde 44’ünü temsil ediyordu. Bu bağlamda söz konusu istatistiği oluşturanların yaşamlarını ele alacak ve temsil edecek çok sayıda hikayenin ortaya çıkarılması giderek daha önemli bir ihtiyaç haline geliyor. Üretilen projelerin arasında HIV pozitif olan genç baş karakterlerin samimi düşünceleri; ABD’nin güneyinde HIV/AIDS aktivizmiyle ilgili bir değerlendirme; AIDS arşivlerinde yer alan mirasların ve günümüzle olan bağlantıların araştırılması; kuir ve trans yaşamın tarihsel izlerini arayan şiirsel bir New York gezisi ve dahası. Bir arada ele alındığında bu videolar, sürmekte olan HIV/AIDS tanısının derinden etkilediği sesleri toplayan bir platform görevi görüyor.

 
 

Buradayım!<br>Dünya AIDS Günü

Mapplethorpe: Fotoğrafa Bak!

Buradayım!<br>Dünya AIDS Günü

Hayatta Kalmak İçin

Buradayım!<br>Dünya AIDS Günü

Kalp Atışı Dakikada 120

Buradayım!<br>Dünya AIDS Günü

Ev Yapımı: HIV / AIDS'e Karşılık Video Sanatı

Buradayım!<br>Dünya AIDS Günü

Alternatif Sonlar, Radikal Başlangıçlar

Bölgenin Hafızası

Bölgenin Hafızası

Hafıza nesneleri ilişkilendikleri coğrafyanın da hafızasını taşır. Temel maddesi toprak olan seramikler üretildikleri coğrafyaya doğrudan bağlanır: Toprakla birebir ilişki kuran seramik, üretildiği toprağın hafızasını da barındırır. Kütahya’nın kaolini bol, dolayısıyla da seramik üretimine elverişli toprağı burada çeşitli tekniklerin gelişmesine ve seramik atölyelerinin kurulmasına sebep olmuştur.

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”