Bauhaus: Medya Sanatı

  • 14 Ekim 2018 / 18.00
  • 2 Kasım 2018 / 21.00

Bauhaus’ta film uygulamaları “görme bilimi” denilen öğretme kavramının bir parçasıydı. Sanat ve teknoloji yeni bir film ünitesi yaratacak ve bu da tam anlamıyla teknik bir mecra olarak programın önemli bir unsuru olacaktı. Medya Sanatı Bauhaus’ta öğretilen ve uygulanan, birbirini etkilemiş farklı sanatsal janrlardan oluşan yelpazeye ışık tutmaktadır: Heinrich Brocksieper, Werner Graeff, Kurt Kranz ve Kurt Schwerdtfeger’in seçilmiş yapıtlarında resim, çizim, grafik ve yerleştirme bir arada kullanılmıştır. Film mecrası ayrıca yapıtları daha dinamik kılmaktaydı. Hans Richter ve Viking Eggeling’in soyut filmlerinden ilham alan Bauhaus üyeleri, Heinrich Brocksieper, Viking Eggeling, Werner Graeff, Kurt Kranz, Hans Richter ve Kurt Schwerdtfeger’in filmleriyle medya sanatı deneylerinde formların modern dilini daha da geliştirdi.

Kompozisyon I / 1922
Yönetmen: Werner Graeff
Almanya, 1922/1977, 2’, renkli 
 
Kompozisyon II / 1922
Yönetmen: Werner Graeff
Almanya, 1922/1959, 2’, siyah-beyaz
 
Renkli Işığın Yansıtıcı Oyunları
Yönetmen: Rudolf Jüdes
Almanya, 1922/1967, 24’, renkli
 
Yüzeyler, Perpelleristik – Ördek – Terzi
Yönetmen: Heinrich Brocksieper
Almanya, 1927-1930, 6’, siyah-beyaz
 
Bir Kompozisyonun Yaşamından Yirmi Resim
Yönetmen: Kurt Kranz
Almanya, 1927-1928/1972, 2’, renkli
 
Siyah:Beyaz / Beyaz:Siyah
Yönetmen: Kurt Kranz
Almanya, 1928-1929/1972, 2’, siyah-beyaz
 
Kahraman Ok
Yönetmen: Kurt Kranz
Almanya, 1930/1972, 8’, siyah-beyaz
 
Leporello – Renkli Bir Film İçin Taslak
Yönetmen: Kurt Kranz
Almanya, 1930-1931/1972, 5’, renkli
 
Geometrik Bir Tema Üzerine Çeşitlemeler
Yönetmen: Kurt Kranz
Almanya, 1955/1972, 22’, siyah-beyaz
 
Ritm 21
Yönetmen: Hans Richter
Almanya, 1921/1923, 4’, siyah-beyaz
 
Ritm 23
Yönetmen: Hans Richter
Almanya, 1923/1925, 4’, siyah-beyaz
 
Diyagonal Senfoni
Yönetmen: Viking Eggeling
Almanya, 1921-1924/1925, 7’, siyah-beyaz
 
Bu filmin gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Bauhaus: Bir Okuldan Ötesi

Bauhaus: Model ve Mit

Bauhaus: Bir Okuldan Ötesi

Bauhaus: Medya Sanatı

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Kadın Giyimi

Ressamların Gözünden Osmanlı’da Kadın Giyimi

Yabancılara kapalı bir dünya olduğundan Harem’deki kadınların yaşantısı batılı ressamların ve sanat tüketicisinin en çok ilgisini çeken konulardan olmuştur. 

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek Göçebe Gövde / Biçimlenen İdeolojiler

Formları Şekillendirmek yoğun ve belirgin bir biçimde forma odaklanan; ayrıca ideoloji ve göçebelik gibi kavramları imleyen, bunu gerçekleştirirken yerleşik formları çözümleyerek farklı ve yeni bağlamlar yaratan yapıtları bir araya getiriyor.

Akışkan Rego

Akışkan Rego

Her ne kadar Rego, geç de olsa, çağının öncü feministlerinden biri olarak kabul edilmişse de, cinsel akışkanlığı ele alışıyla ilgili çok az şey yazılmıştır. Hatta çizim ve resimlerindeki sado-mazoşist akım, partiarka ile sömürülen kadın arasındaki klasik çatışmanın bir okuması olarak anlaşılmıştır. Türkiye ve Almanya’daki ilk müze sergileri, Rego’nun toplumsal cinsiyet ve kimlik hakkında sanıldığının çok ötesinde akışkan bir anlayışa sahip olduğunu gösteriyor.