Beni Eve Götür

  • 7 Nisan 2017 / 16.00
  • 12 Nisan 2017 / 19.00

Yönetmen: Abbas Kiarostami
İran, 2016, 16’, siyah-beyaz
Konuşmasız 

Bir çocuğun kapı eşiğine bıraktığı futbol topu sokağın merdivenlerinden aşağıya usulca yuvarlanmaya başlıyor, düşüyor ve düşüyor... Üstat Abbas Kiarostami, geçen yıl aramızdan ayrılmadan hemen önce bitirdiği bu kısa filmle bize hayatın gidişatı ve kaçınılmaz döngüsü üzerine 16 dakikalık benzersiz bir görsel şiir bırakıyor. İtalya’nın güneyinde çekilen filmde gündelik hayatın ritmiyle ve çocuksu bir coşkuyla savrulan, düşerek de olsa kendine uygun yolu bulan topun yolculuğu, bu fani hayata dair mükemmel yalınlıkta, meditatif ve incelikli bir yorum.

Bu film Seyfullah Samadian’ın Kiarostami hakkındaki Abbas Kiarostami ile 76 Dakika, 15 Saniye filminden önce Kiarostami anısına gösterilecektir.

Cinemania<br>36. İstanbul Film Festivali

Son Kuşlar

Cinemania<br>36. İstanbul Film Festivali

O da Beni Seviyor

Cinemania<br>36. İstanbul Film Festivali

Abbas Kiarostami ile 76 Dakika, 15 Saniye

Cinemania<br>36. İstanbul Film Festivali

Beni Eve Götür

Charlotte Wells’ten Bir Not

Charlotte Wells’ten Bir Not

Hafıza güvenilmesi güç bir şeydir: ayrıntılar belirsizleşir ve öngörülemez bir hâl alır. Hatırlamak için gayret ettikçe daha az şey görürsünüz. Kendisini durmadan çürüten bir hafızanın anısı... Son zamanlarda kendimi, duyguların daha dirençli olduğu noktasında ikna etmeye çalışırken buluyorum; ne var ki bu, epey zor bir iş.

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor.