Son Kuşlar

Yönetmen: Erdoğan Tokatlı
Oyuncular: Selma Güneri, Ediz Hun, Tijen Par, Ayfer Feray, Talat Gözbak, Kenan Pars, Aliye Rona, Senih Orkan, Nurhan Nur, Tuncel Kurtiz
Türkiye, 1965, 90’, siyah-beyaz 
Türkçe; Fransızca altyazılı 

Ayşe Şasa’nın Tren adlı öyküsünden senaryolaştırılan Son Kuşlar, sade ve yalın bir anlatım tarzı benimseyen Erdoğan Tokatlı’nın yönettiği ilk filmdir. Agâh Özgüç’e göre “bütünüyle şiirsel bir sinemadır”, yönetmenin kendi ifadesiyle de “‘romantik gerçekçilik’ adıyla tanımladığı[m] bir aşk hikâyesidir”. Bir kız lisesinde öğrenci olan Ayşe, Anadolu’da görevli mühendis Oğuz’la tanışınca aralarında bir aşk tomurcuklanır. Ama Ayşe’nin ailesi öylesine bencildir ki, onu önemsemez; ablası Nesrin’i evlendirir, istediklerini elde edemeyince Ayşe’yi de evlendirmeye kalkarlar.

Bu film, Sinema Onur Ödülü’nü alan Selma Güneri için gösteriliyor.

Cinemania<br>36. İstanbul Film Festivali

Son Kuşlar

Cinemania<br>36. İstanbul Film Festivali

O da Beni Seviyor

Cinemania<br>36. İstanbul Film Festivali

Abbas Kiarostami ile 76 Dakika, 15 Saniye

Cinemania<br>36. İstanbul Film Festivali

Beni Eve Götür

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.