Çehov’un Motifleri

  • 7 Şubat 2016 / 14.00
  • 19 Şubat 2016 / 20.00

Yönetmen: Kira Muratova
Oyuncular: Sergey Bekhterev, Nina Ruslanova, Natalya Buzko
Rusya, Ukrayna, 2002, 120’, siyah-beyaz
Rusça; Türkçe altyazıyla

Çehov’un Motifleri, yazarın iki yapıtından, Tatiana Repina adlı oyundan ve Zor İnsanlar adlı öyküden yola çıkıyor; bu büyüleyici diptiğin iki parçasının ortak noktası karakterler, yüzeysel olarak bakıldığında başka bir ortaklıkları pek yok. Filmin başında genç bir adam, borç almak için küçük köyüne dönüyor, bu istek onu babasıyla sert bir şekilde karşı karşıya getiriyor. Yıllardır acı çeken annenin (ve eş) elinden yalnızca izlemek geliyor. Kira Muratova bu kuşaklar arası çatışmanın duygusal sancısını güçlü bir biçimde yakalıyor, çok sayıda meseleyi ve önyargıyı ortaya çıkarıyor. Oğul evden kaçtıktan sonra, köyün Ortodoks kilisesindeki nikah törenine giriyor. Damat şişman bir opera şarkıcısı, gelin ve ailesiyse Rusya’nın yeni zenginlerinin grotesk birer örneği. Burada asıl olay belki de alaycılık değil, Muratova’nın bütün töreni çok özenli bir şekilde yansıtması, izleyiciye bu karakterleri yargılayacak rahat bir mesafe tanımaması ve bizi filmin dünyasının içine sokması.

Gökyüzü Işıldıyor <br/>Çehov’a Övgü

Köpekli Kadın

Gökyüzü Işıldıyor <br/>Çehov’a Övgü

Vanya Dayı

Gökyüzü Işıldıyor <br/>Çehov’a Övgü

Otomatik Piyano için Bitmemiş Parça

Gökyüzü Işıldıyor <br/>Çehov’a Övgü

Av Kazası

Gökyüzü Işıldıyor <br/>Çehov’a Övgü

42. Sokakta Vanya

Gökyüzü Işıldıyor <br/>Çehov’a Övgü

Çehov’un Motifleri

Gökyüzü Işıldıyor <br/>Çehov’a Övgü

Altıncı Koğuş

Gökyüzü Işıldıyor <br/>Çehov’a Övgü

Kış Uykusu

Çehov’un Motifleri

Bizi mi gözetliyor? <br> Vajiko Chachkhiani

Bizi mi gözetliyor?
Vajiko Chachkhiani

Pera Müzesi, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) işbirliğiyle, 16 Eylül – 12 Kasım 2017 tarihleri arasında 15. İstanbul Bienali’ne ev sahipliği yapıyor. Müzede 17 sanatçının eserleri yer alıyor. Bienal boyunca bu sanatçıları ve eserlerini blogumuzda ele alıyoruz!

Niko Pirosmani

Niko Pirosmani

“İsimsiz bir Mısır freski, bir Afrika putu ya da bir Girit vazosu: Pirosmani’nin işleri bunların arasında sayılmalı. Onu gerçekten algılayabilmenin tek yolu bu… Bir Pirosmani görünce, insan Gürcistan’a inanç duymaya başlar.”

Aynalı Çıplaklar

Aynalı Çıplaklar

Türk resminde mitolojik temalara pek fazla rastlanmamakla birlikte, Aynalı Venüs gibi yaygın temaların çeşitlemeleriyle karşılaşmak mümkündür.