Eva’ya Huzur Yok

  • 24 Eylül 2017 / 15.00
  • 30 Eylül 2017 / 16.00

Yönetmen : Pablo Agüero
Oyuncular : Gael García Bernal, Denis Lavant, Imanol Arias, Daniel Fanego
Arjantin, İspanya, Fransa , 2015, 85’, renkli
İspanyolca; Türkçe altyazılı

Arjantin’de siyasi atmosferin oldukça çalkantılı olduğu 1950’lerde, halkın, ordunun ve devrimcilerin hikâyeleri, mumyalanmış bir bedende kesişiyor. İsyanlara sebep olabilecek kadar büyük bir sevgi, saygı ve bağlılıkla korunan, askerî cunta tarafından kaçırılıp yıllarca gün yüzüne çıkmayan bu ceset, ülkenin kısa süre önce kansere yenilmiş first-ladysi Eva Peron’a ait. Büyülü ve masalsı bir anlatımla, üç bölümde ilerleyen Eva’ya Huzur Yok, Gael García Bernal ve Denis Lavant gibi dünya sinemasının tanınmış yüzlerini bir araya getiren kadrosuyla olduğu kadar deneysel tarzıyla da dikkat çekiyor.

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Akbaba

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Dokuz Kraliçe

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Aura

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Kóblic

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Komşu Adam

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Gözlerindeki Sır

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Kayıp Çocukluk

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Eva’ya Huzur Yok

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Asabiyim Ben

Suç ve Ceza <br> Arjantin Hikâyeleri

Başsız Kadın

Eva’ya Huzur Yok

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

İstanbul: Öncesi & Sonrası

İstanbul: Öncesi & Sonrası

Suna ve İnan Kıraç Vakfı Fotoğraf Koleksiyonu’ndan seçtiğimiz, 1850’lerden 1980’lere tarihlenen İstanbul fotoğraflarındaki manzara ve mekanları, bu yerlerin günümüzdeki görünümleriyle birlikte sunuyoruz!