Hiçbir Şey Bilmediğimiz Bir Gece

  • 9 Nisan 2022 / 16.00
  • 10 Nisan 2022 / 13.30
  • 17 Nisan 2022 / 16.00

Yönetmen: Payal Kapadia
Fransa, Hindistan, 2021, 96', DCP, renkli
Hintçe, Bengalce; Türkçe, İngilizce altyazılı 

Hindistan’da üniversite öğrencisi olan L, uzaktayken ayrı yaşadığı sevgilisine mektuplar yazar. Bu mektuplar sayesinde onun çevresinde cereyan eden esaslı değişikliklere göz atarız. Gerçekliği kurgu, rüyalar, anılar, fanteziler ve kaygılarla birleştiren amorf bir anlatıya tanık oluruz. Payal Kapadia’nın hem cesur hem lirik filmi, Hindistan’ın bir zamanlar gelişen liberal kamusal alanı mezhepsel bölünmeye ve şovenizme boyun eğerken eğitim (özellikle film eğitimi) politikalarına keskin bir bakış sunuyor. Devlet destekli şiddet ve yıldırmanın süregittiği arka planda dikkat çeken şey, Kapadia’nın kişisel düşünmenin gerekliliği konusundaki sessiz ısrarı. Haber yayın organlarının ve diğer demokratik kurumların başarısızlığı, tarafsız bir sanatsal duruş için hiçbir zemin bırakmasa bile, direniş iyi kötü bir kurgu gerektirir.

41. İstanbul Film Festivali

Hiçbir Şey Bilmediğimiz Bir Gece

41. İstanbul Film Festivali

Vampir - Cuadecuc

41. İstanbul Film Festivali

Temel Frekanslar

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Rineke Dijkstra Bana Bak!

Rineke Dijkstra Bana Bak!

“Portre insanlık durumunun dışından ve de içinden bahseder, bir kişinin fiziği kadar psikolojisini de yansıtır –ya da yansıtmalıdır.”

Sergey Parajanov Anlatıyor

Sergey Parajanov Anlatıyor

“Olabilecek en kötü hapishane koşullarıyla karşılaştığımda, bir seçim yapmak zorunda olduğumu anladım: ya dibe vuracaktım ya da bir sanatçı olacaktım.”