Hiçbir Şey Bilmediğimiz Bir Gece

  • 9 Nisan 2022 / 16.00
  • 10 Nisan 2022 / 13.30
  • 17 Nisan 2022 / 16.00

Yönetmen: Payal Kapadia
Fransa, Hindistan, 2021, 96', DCP, renkli
Hintçe, Bengalce; Türkçe, İngilizce altyazılı 

Hindistan’da üniversite öğrencisi olan L, uzaktayken ayrı yaşadığı sevgilisine mektuplar yazar. Bu mektuplar sayesinde onun çevresinde cereyan eden esaslı değişikliklere göz atarız. Gerçekliği kurgu, rüyalar, anılar, fanteziler ve kaygılarla birleştiren amorf bir anlatıya tanık oluruz. Payal Kapadia’nın hem cesur hem lirik filmi, Hindistan’ın bir zamanlar gelişen liberal kamusal alanı mezhepsel bölünmeye ve şovenizme boyun eğerken eğitim (özellikle film eğitimi) politikalarına keskin bir bakış sunuyor. Devlet destekli şiddet ve yıldırmanın süregittiği arka planda dikkat çeken şey, Kapadia’nın kişisel düşünmenin gerekliliği konusundaki sessiz ısrarı. Haber yayın organlarının ve diğer demokratik kurumların başarısızlığı, tarafsız bir sanatsal duruş için hiçbir zemin bırakmasa bile, direniş iyi kötü bir kurgu gerektirir.

41. İstanbul Film Festivali

Hiçbir Şey Bilmediğimiz Bir Gece

41. İstanbul Film Festivali

Vampir - Cuadecuc

41. İstanbul Film Festivali

Temel Frekanslar

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.