Powaqqatsi

  • 30 Eylül 2018 / 16.00
  • 4 Kasım 2018 / 16.00

Yönetmen: Godfrey Reggio
ABD, 1988, 99', renkli
diyalogsuz
 
İzleyicileri Koyaanisqatsi ile büyüledikten beş yıl sonra Godfrey Reggio, tekrar besteci Philip Glass ve diğer ekip arkadaşlarıyla bir araya gelerek ikinci bölümü çekmeye koyulur. Reggio bu kez de gözlerini Güney yarımküredeki üçüncü dünya ülkelerine çevirir. İlk filmin hızlı geçişlerle bezenmiş estetiğinin bir yana bırakıldığı Powaqqatsi’de, meditasyon yavaşlığında çekimler kullanılarak, yeryüzünün bu yörelerindeki geleneksel yaşam tarzlarının güzelliği aktarılıyor ve buralarda çevre sanayiye teslim oldukça kültürlerin nasıl eridiği gösteriliyor. Bu çalışma, Reggio’nun felsefi ve görsel açıdan kayda değer Qatsi Üçlemesi içinde manevi yönü en ağır basan bölüm.
 
Bu filmin gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Bir Ömür Okul

Koyaanisqatsi

Bir Ömür Okul

Powaqqatsi

Bir Ömür Okul

Naqoyqatsi

Bir Ömür Okul

İnsan Neden Yaratır

Bir Ömür Okul

Boşluk

Bir Ömür Okul

Madeline Madeline'i Oynuyor

Bir Ömür Okul

Şovların Şovu

Bir Ömür Okul

Kapsül

Powaqqatsi

Félix Ziem (1821-1911) Göçebe, sınıflandırılamaz ve ayrıksı bir sanatçı

Félix Ziem (1821-1911) Göçebe, sınıflandırılamaz ve ayrıksı bir sanatçı

Pera Müzesi 10 Kasım 2016 – 29 Ocak 2017 tarihleri arasında 19. yüzyılın en özgün manzara ressamlarından Fransız sanatçı Félix Ziem’i ağırlıyor. Ziem Müzesi ve Martigues Belediyesi işbirliğiyle gerçekleşen serginin küratörlüğünü Lucienne Del’Furia ve Frédéric Hitzel üstleniyor.

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

“Sönüp gitmektense yanıp kül olmak daha iyidir”

1962’de fluxus hareketinin önde gelen üyelerinden Philip Corner, Piano Activities (Piyano Etkinlikleri) başlıklı bir performans sırasında yaptıklarıyla ciddi müzik çevrelerinde büyük olay yaratmıştı.

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri:  Cadıların Güneşi <br> Mehmet Berk Yaltırık

Gece Yarısı Korku Hikâyeleri: Cadıların Güneşi
Mehmet Berk Yaltırık

Eylül güneşi altında, ziyadesiyle kızgın sac misali ateş saçan kayalıklardan geçiyorum. Uzaktan uzağa fark edilen çizgiler ve çatlamış kayalar haricine tek bir ağaç, tek bir ot yok.