Koyaanisqatsi

  • 30 Eylül 2018 / 14.00
  • 4 Kasım 2018 / 14.00

Yönetmen: Godfrey Reggio
ABD, 1982, 86', renkli
diyalogsuz
 
Her yönüyle alışılmamış bir çalışma olmasına rağmen Godfrey Reggio’nun Koyaanisqatsi’si 1983’te gösterime girdiğinde sansasyon yaratmıştı. Qatsi Üçlemesi’nin bu ilk çalışmasında kelimelere yer vermeyen yönetmen, Kuzey yarımkürenin hızla değişen çevrelerini görüntü yönetmeni Ron Fricke ve besteci  Philip Glass tarafından oluşturulan şaşırtıcı bir kolaj içinde kelimelere perdeye yansıtır. El değmemiş doğa görüntülerinden insanların giderek artan teknoloji bağımlığını gösteren örneklere hızla geçerek, izleyicilerine hayrete düşüren görüntüler arasında mekik dokutan Koyaanisqatsi’de kullanılan hipnotik time-lapse fotoğraf gibi farklı yöntemler, dünyamıza hakikaten eşsiz bir açıdan bakmamızı sağlıyor.
 
Bu filmin gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Bir Ömür Okul

Koyaanisqatsi

Bir Ömür Okul

Powaqqatsi

Bir Ömür Okul

Naqoyqatsi

Bir Ömür Okul

İnsan Neden Yaratır

Bir Ömür Okul

Boşluk

Bir Ömür Okul

Madeline Madeline'i Oynuyor

Bir Ömür Okul

Şovların Şovu

Bir Ömür Okul

Kapsül

Koyaanisqatsi

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

#MisafirYazılar Veri Girişi: Sevgi ve Korku Üzerine

Bilgisayarları beni kızdıran, güldüren dostlarım gibi görüyorum. Bu yüzden Behar’ın koca bir salonda dans ederek temizlik yapan robotlarını görünce, hem ıssız bir odada yalnız kaldıklarını görüp üzüldüm, hem de neşeyle dans etmelerinden keyiflerinin yerine olduğunu hissedip sevindim.

Zamanının Tanığı: Fausto Zonaro

Zamanının Tanığı: Fausto Zonaro

Osmanlı İmparatorluğu’nun son iki yüzyılı boyunca Türkiye topraklarını ziyaret etmiş, eserlerinde Türk konularını işlemiş sanatçılar arasında bazıları çok özel bir yere sahiptir. 

Biçimsel Arayışlar

Biçimsel Arayışlar

Anadolu’nun halk sanatlarından yansıyan görsel birikime yönelik yoğun ilgisiyle tanıdığımız Eyüboğlu’nun bu erken dönem nü’lerinde görülen renkli dekoratif unsurlar, ünlü Fransız ressam Henri Matisse’e duyduğu ilgiyle de beslenen bir Batı-Doğu sentezi arayışını hissettirir.