Koyaanisqatsi

  • 30 Eylül 2018 / 14.00
  • 4 Kasım 2018 / 14.00

Yönetmen: Godfrey Reggio
ABD, 1982, 86', renkli
diyalogsuz
 
Her yönüyle alışılmamış bir çalışma olmasına rağmen Godfrey Reggio’nun Koyaanisqatsi’si 1983’te gösterime girdiğinde sansasyon yaratmıştı. Qatsi Üçlemesi’nin bu ilk çalışmasında kelimelere yer vermeyen yönetmen, Kuzey yarımkürenin hızla değişen çevrelerini görüntü yönetmeni Ron Fricke ve besteci  Philip Glass tarafından oluşturulan şaşırtıcı bir kolaj içinde kelimelere perdeye yansıtır. El değmemiş doğa görüntülerinden insanların giderek artan teknoloji bağımlığını gösteren örneklere hızla geçerek, izleyicilerine hayrete düşüren görüntüler arasında mekik dokutan Koyaanisqatsi’de kullanılan hipnotik time-lapse fotoğraf gibi farklı yöntemler, dünyamıza hakikaten eşsiz bir açıdan bakmamızı sağlıyor.
 
Bu filmin gösterimleri ücretsizdir. Rezervasyon alınmamaktadır.

Bir Ömür Okul

Koyaanisqatsi

Bir Ömür Okul

Powaqqatsi

Bir Ömür Okul

Naqoyqatsi

Bir Ömür Okul

İnsan Neden Yaratır

Bir Ömür Okul

Boşluk

Bir Ömür Okul

Madeline Madeline'i Oynuyor

Bir Ömür Okul

Şovların Şovu

Bir Ömür Okul

Kapsül

Koyaanisqatsi

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

Bir Fotoğrafçı Biyografisi Pascal Sebah

1857’de Beyoğlu Postacılar Caddesi’nde “El Chark Societe Photograhic” adlı bir stüdyo açan levanten kökenli Pascal Sébah, 1860 yılında fotoğraf tekniğini iyi bilen ve bu alanda Paris’te çalışmalar yapmış A. Laroche adında bir Fransızla birlikte çalışmalarını sürdürmek üzere Rus Elçiliği’nin bitişiğindeki stüdyosuna taşınır...

Esir Sultan

Esir Sultan

Yunanlıların Türk boyunduruğunu kırmak için yürüttükleri savaş Avrupa tarafından yakından takip ediliyordu. Romantizmin hakim olduğu bu çağda, Yunanistan’ın çevresinde 1821 ile 1832 arasında gelişen olaylar ulusal bağımsızlık mücadelesinin bir sembolü haline gelmişti. 

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Öğrendiğim 10 Şey: Narın Rengi

Narın Rengi’nin yönetmeni Sergey Parajanov, Gürcistan’ın Tiflis şehrinde doğmuş olsa da, aslen Ermeni’ydi. Sayat-Nova ile kendini ruhen yakın hisseden Parajanov, çok sayıda kültüre ev sahipliği yapan Transkafkasya ile arasındaki bağ sebebiyle, ozanın yaşamını beyaz perdeye aktaracak ideal sanatçı olduğuna inanıyordu