Şanghaylanmış Metin

Yönetmen: Ken Kobland
ABD; 1996, 19’47’’; renkli; İngilizce; Türkçe altyazılı 

Kendini “çalıntı imgeler”den yapılmış bir “kolaj” olarak tanımlayan Shanghaied Text, aralarında güçlü bir barajın görüntülerinin de bulunduğu sessiz Montana manzaralarıyla başlıyor. Baraj yıkılınca kendinizi bilinmeyen yerlere “şanghaylanmış” buluyorsunuz, buralarda Kobland tarihsel, lirik, cinsel ve siyasal referansların kışkırtıcı bir karışımıyla karşınıza dikiliyor. Vertov, Dovienko ve Buñuel’in filmlerinden alıntılar ve parçaların yanı sıra, Paris’in kurtuluşuna ait toplumsal protesto görüntülerini kullanan bu çalışma, Turandot’nun final korosuyla operavari bir sona ulaşıyor. Shanghaied Text kayda değer, yoğun ve sarsıcı bir yapıt; izleyiciyi siyasal ve kültürel mirasımız hakkında, teknolojinin geleceğimizdeki rolü ve yeri hakkında düşünmeye yöneltiyor.

Bellek Üzerine ya da Nasıl Çiftdüşünebilirim?

Sütle Balın Hikayesi

Bellek Üzerine ya da Nasıl Çiftdüşünebilirim?

Deniz Tarihtir

Bellek Üzerine ya da Nasıl Çiftdüşünebilirim?

Şanghaylanmış Metin

Bellek Üzerine ya da Nasıl Çiftdüşünebilirim?

Güneşsiz

Bellek Üzerine ya da Nasıl Çiftdüşünebilirim?

Körler / Jaluziler İçin

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”: <br>Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Bir Dönüm Noktası Olarak “Yılbaşı”:
Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Yeni yıl, sadece takvimdeki bir değişiklikten ibaret değil. Geçmişin ağırlığının hissedildiği bazen de geleceğin belirsizliğiyle yüzleşildiği bir dönüm noktası olabilir. Pera Film bu yılbaşında, beyazperdenin umut, pişmanlık, nostalji ve yeni başlangıçlar etrafında şekillenen hikâyelerine odaklanıyor.

Yılbaşının Öteki Yüzü: <br> Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Yılbaşının Öteki Yüzü:
Pera Film'den Alternatif Yılbaşı İzleme Listesi

Pera Film yeni yıl yaklaşırken, Hollywood'un zamansız klasiklerinden modern sinemanın unutulmaz örneklerine uzanan 10 filmlik bir alternatif izleme listesi sunuyor.

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Çıplak Kadından Çıplak Tene

Üryan, Çıplak, Nü: Türk Resminde Bir Modernleşme Öyküsü sergisi kapsamında, Cumhuriyet Gazetesi yazarı, Marmara ve Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi Nazlı Pektaş’ın, serginin küratörü Ahu Antmen ile yaptığı ve kısa hali Cumhuriyet Gazetesi’nde yayınlanan röportajın tamamını paylaşıyoruz.