Körler / Jaluziler İçin

Yönetmen: Ozan Adam
Türkiye; 2013, 94; renkli, siyah-beyaz
İngilizce, Fransızca, Japonca, İspanyolca; Türkçe, İngilizce altyazılı

İnsanların sadece belli bir süre belli bir kişi (karakter) olarak paralel gerçekliklerde yaşadıkları bir evrende herkesin hafızası düzenli olarak silinmekte ve uyandıklarında yaşayacakları hayatın kendilerine uygun şekilde uyarlanmış hafızaları yüklenmektedir. İnsanların zihinlerinin silindiği ve yeni hafızalar yüklendiği paralel gerçekliklerde geçen filmde metaforik olarak günümüzde yaşanmakta olan kitlesel bir sorun olarak benlik ve kimlik yıkımı da konu alınmaktadır. Bu da temelde hergün tanık olduğumuz kentsel, toplumsal, teknolojik, ekonomik, politik ve küresel dönüşümlere bir göndermedir. Mekanlar, sokaklar, şehirler ve genel olarak tüm kültürel yaşantı o kadar hızlı değişmekte ve yeniden oluşturulmaktadır ki tarihe ve geçmişe bir sünger çekilmekte ve hatırlanacak hiçbirşey yerinde kalmadığı için bireylerin kimlikleri ve dolayısıyla toplumsal benlik silinmekte ve yapay olarak yeniden yapılandırılmaktadır. Bunun bu ölçekte, hızda ve düzeyde gerçekleşmesi toplumsal ve küresel düzeyde bir kimliksizleşmeye, yozlaşmaya ve adeta bir nevi kitlesel şizofreniye yolaçmaktadır. Seintn ise hafızası tam olarak silinemediği için geçmişten kalan diğer karakterlerin kişiliklerinin hafızalarından kalıntılarla ve bu durumun getirdiği beklenmedik sonuçlarla yaşamaya mahkumdur. Bundan dolayı çok kişiliklilik sendromu, kişilik bölünmesi gibi psikolojik sorunlarla mücadele etmek durumundadır fakat kendisi bu durumun farkında değildir. Dolayısıyla toplumun düzenini tehdit eden özelliklere sahip olduğu için bir suçlu olarak aranmaktayken olaylar beklenmedik şekillerde gelişecektir.

Bellek Üzerine ya da Nasıl Çiftdüşünebilirim?

Sütle Balın Hikayesi

Bellek Üzerine ya da Nasıl Çiftdüşünebilirim?

Deniz Tarihtir

Bellek Üzerine ya da Nasıl Çiftdüşünebilirim?

Şanghaylanmış Metin

Bellek Üzerine ya da Nasıl Çiftdüşünebilirim?

Güneşsiz

Bellek Üzerine ya da Nasıl Çiftdüşünebilirim?

Körler / Jaluziler İçin

Körler / Jaluziler İçin

Geleceği Hatırlamak

Geleceği Hatırlamak

Bir koleksiyona veya arşive bakarak gelecek nasıl kurgulanabilir? Seramiğin dayanıklı yapısı onu hayal edebildiğimiz zamanın sonuna dek kalıcı kıldığından geleceğin nasıl hatırlanabileceğini bir seramik koleksiyonu aracılığıyla düşünmek zihin açıcı olabilir. Sergi kapsamında üretilen eserler, geçmişe dair önemli ipuçları taşıyan bir koleksiyonu taze bir perspektifle ele alma ve geleceği hatırlamaya dair bir adım atma potansiyeli taşıyor. 

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Aşk ve Müzikte Ölümüne Sadakat

Bu Bir Aşk Şarkısı Değil sergisi proje yöneticileri Fatma Çolakoğlu ve Ulya Soley, Nick Hornby’nin edebiyat ve müziğin yollarını kesiştiren etkileyici hikâyesi Ölümüne Sadakat’i anlatıyor! 

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı’da Kahve İkramı

Osmanlı saray ve konak haremlerinde kahve ikramı törenle yapılırdı. Önce gümüş tatlı takımı ile tatlı (reçel) sunulur, ardından kahve ikramı başlardı. Kahve güğümü, tombak, gümüş veya pirinçten yapılmış, ortasında kor ateş bulunan ve kenarlarına takılı üç zincirden tutularak taşınan sitile oturtulurdu. Sitil örtüsü ise, yuvarlak, atlas veya kadifeden, sırma, sim, pul, hatta inci ve elmas işlemeli olurdu.