Sihirli Flüt

  • 15 Aralık 2018 / 17.00
  • 28 Aralık 2018 / 21.00

Yönetmen: Ingmar Bergman
Oyuncular: Josef Köstlinger, Irma Urrila, Håkan Hagegård, Ulrik Cold
İsveç, 1975, 135', renkli
İsveçce; Türkçe altyazılı 

Mozart’ın sevilen operasının bu göz kamaştırıcı uyarlaması Bergman’ın derin müzik bilgisini sinema diline aktarmadaki yeteneğinin en iyi göstergesidir. Josef Köstlinger, Ulrik Cold ve Håkan Hagegård gibi Avrupa’nın en iyi solistlerinin yer aldığı oyuncu kadrosuyla yönetmen, Stockholm’deki Drottningholm Sarayı’nın barok  tiyatrosunu yeniden yarattığı sahnesinde Prens Tamino ile yerinde duramayan can dostu Papageno’nun güzel prensesi kötülüğün pençesinden kurtarmak için verdikleri mücadelenin öyküsünü anlatır. Sevgiye, bağışlamaya ve kardeşliğe bir övgü olan Sihirli Flüt pek çok kişi tarafından tüm zamanların en zarif opera filmi olarak değerlendirilir.

Bergman’a Övgü

Kriz

Bergman’a Övgü

Sihirbaz

Bergman’a Övgü

Sihirli Flüt

Bergman’a Övgü

Provadan Sonra

Bergman’a Övgü

Saraband

Bergman’a Övgü

Bergman Kısaları

Sihirli Flüt

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Şöyle bir proje hayal edin: Birisi çıkıp, Bergman filmlerinde, perdede yüzlere yakın plan yapılan dakikaları saysın, sonra da bu sayıyı onun tüm filmlerinin süresine oranlasın. Benim hissim o ki, ortaya hiç de azımsanamayacak büyüklükte bir oran çıkacaktır. 

Dede, Baba, Oğul <br> Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Dede, Baba, Oğul
Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası

Nickolas Muray: Bir Fotoğrafçının Portresi sergisi kapsamında Çağlayan Çevik kurmaca bir yazı dizisi kaleme aldı. Hani Dünya Çekilmezdi: Fotoğrafın Kurmacası adlı seride Çevik, Muray’ın çarpıcı fotoğraflarından yola çıkarak fotoğraftaki insanların dünyasını birer öykü ile anlatıyor.

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman Bana Bak!

Bruce Nauman’ın bu videoları doğrudan doğruya izleyiciyi muhatap alıyor. Ekranda beliren oyuncuların farklı şekillerde söyledikleri cümleler cevaplanması imkânsız varoluşsal sorulara dönüştükçe dinleyici kendini sorguda hissetmeye başlar.