Sihirli Flüt

  • 15 Aralık 2018 / 17.00
  • 28 Aralık 2018 / 21.00

Yönetmen: Ingmar Bergman
Oyuncular: Josef Köstlinger, Irma Urrila, Håkan Hagegård, Ulrik Cold
İsveç, 1975, 135', renkli
İsveçce; Türkçe altyazılı 

Mozart’ın sevilen operasının bu göz kamaştırıcı uyarlaması Bergman’ın derin müzik bilgisini sinema diline aktarmadaki yeteneğinin en iyi göstergesidir. Josef Köstlinger, Ulrik Cold ve Håkan Hagegård gibi Avrupa’nın en iyi solistlerinin yer aldığı oyuncu kadrosuyla yönetmen, Stockholm’deki Drottningholm Sarayı’nın barok  tiyatrosunu yeniden yarattığı sahnesinde Prens Tamino ile yerinde duramayan can dostu Papageno’nun güzel prensesi kötülüğün pençesinden kurtarmak için verdikleri mücadelenin öyküsünü anlatır. Sevgiye, bağışlamaya ve kardeşliğe bir övgü olan Sihirli Flüt pek çok kişi tarafından tüm zamanların en zarif opera filmi olarak değerlendirilir.

Bergman’a Övgü

Kriz

Bergman’a Övgü

Sihirbaz

Bergman’a Övgü

Sihirli Flüt

Bergman’a Övgü

Provadan Sonra

Bergman’a Övgü

Saraband

Bergman’a Övgü

Bergman Kısaları

Sihirli Flüt

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Bergman’da Yüzler/ Aynalar/ İllüzyonlar

Şöyle bir proje hayal edin: Birisi çıkıp, Bergman filmlerinde, perdede yüzlere yakın plan yapılan dakikaları saysın, sonra da bu sayıyı onun tüm filmlerinin süresine oranlasın. Benim hissim o ki, ortaya hiç de azımsanamayacak büyüklükte bir oran çıkacaktır. 

Covent Garden’da Osmanlı Elçisi ve Fransız Buldog

Covent Garden’da Osmanlı Elçisi ve Fransız Buldog

Sanatçı Benoît Hamet, bu yıl 10. yaşını kutlayan Pera Müzesi’nin koleksiyonlarından öne çıkan eserleri yeniden yorumluyor. Hamet, hem gerçek hem kurgusal “tarihi” olaylara mizahi bir bakış sunuyor. Sanatçının, Osmanlı’nın İngiltere’ye gönderdiği ilk elçi Yusuf Agah Efendi yorumlarını, her ay Pera Müzesi Blog’undan takip edebilirsiniz.

 

Kuyunun Yanında

Kuyunun Yanında

Tadeusz Ajdukiewicz Doğu’yu, 1877’de, Władysław Branicki’yle birlikte çıktığı Suriye, Mısır, Türkiye ve Kırım turunda keşfetti. Bu deneyim onda derin bir etki yarattı, yaşamının sonuna kadar da Doğulu temaları kullanmayı sürdürdü.